فرماندار تفت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، از پتانسیل بالای روستاهای تفت برای انتخاب به عنوان روستاهای برتر کتابخوانی کشور گفت و ابراز امیدواری کرد در جشنواره سال جاری روستاهای دوستدار کتاب، شهرستان تفت نیز دارای برگزیده باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در سال جاری به ریاست علیرضا نوکار، فرماندار تفت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

نوکار در این جلسه با قدردانی از عملکرد مطلوب اداره کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان در ایان شیوع ویروس کرونا، بیان داشت: موفقیت یک نهاد فرهنگی در شهرستان نشان‌دهنده تلاش‌های پرسنل آن اداره و تعامل و همکاری متقابل با ارگان‌های دیگر است.

وی افزود: جایگاهی که هم‌اکنون کتابخانه‌های عمومی در آن قرار دارند، نه تنها نتیجه تلاش و کتابداران و کارکنان آن است، بلکه همکاری اعضای انجمن و سایر ارگان ها است.

نوکار اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاهای شهرستان تفت پتانسیل مطرح شدن به عنوان روستای برتر کتابخوانی در سطح کشور را دارند، باید این تعامل در زمینه جشنواره روستاهای دوستدار کتاب هم هرچه بهتر بین نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان صورت گیرد.

در ابتدای جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه قبل انجمن و فعالیتهای انجام شده توسط کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت و مشکلات عمرانی و تجهیزاتی کتابخانه‌های عمومی را مطرح کرد.

وی به موضوع جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و افزود: در ساله‌ای قبل روستاهای شهرستان تفت به عنوان کاندید روستای برتر کتابخوانی در سطح کشور مطرح شدند. ولی متاسفانه موفق به کسب این مقام نشدند و امیدواریم امسال با همکاری و همدلی تمامی ادارات شهرستان بتوانیم در این جشنواره موفق باشیم.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و گفتگو در مورد دستور جلسه پرداختند و مواردی همچون تخصیص اعتبارات ویژه از طرف فرمانداری برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، پیگیری اعضای انجمن برای اجرای بخشنامه روستاهای دوستدار کتاب در شهرستان و برگزاری مسابقات کتابخوانی در نرم‌افزار شاد ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان به تصویب اعضا رسید.

گفتنی است، در پایان  جلسه از اعضای حاضر به پاس همکاری ارزشمند با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا