رئیس اداره ثبت احوال بهاباد با اشاره به اجرای پروژه صدور کارت هوشمند ملی، اظهار داشت : در9ماهه سال جاری 825 درخواست صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان به ثبت رسیده است وتا کنون بیش از 351 نغر با مراجعه به اداره ثبت احوال بهاباد کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

 امیرحسین کارگر با گرامی داشت سوم دی‌ماه روز ملی ثبت ‌احوال به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات سازمان ثبت ‌احوال پرداخت و اظهار کرد : یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده این سازمان گذاشته ‌شده است ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج وطلاق است .

کارگردرادامه با اشاره به اینکه در٩ماهه سال جاری ٧٢ فقره ازدواج ثبت گردیده که از این تعداد ۵٢ زوج ساکن شهر بهاباد و ٢٠ زوج ساکن روستاها هستندافزود: ٢٢مورد درخواست تغییر نام خانوادگی و11 مورد پرونده حل اختلاف  دراین اداره مورد بررسی قرار گرفته و اجرا شده است.

رئیس اداره ثبت احوال بهاباد با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری تعداد 188 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت : از این تعداد ٨٢نوزاد دختر و ١٠۶ نوزاد پسر بوده اند که تعداد ١٣۴خانواده این نوزادان ساکن شهر بهاباد و  ۵۴خانواده ساکن روستا ها می باشند.

رییس اداره ثبت احوال بهاباد درخصوص نامگذاری نوزادان شهرستان بهاباد در۹ ماهه امسال نیز گفت:٣نام که برای انتخاب نام نوزاد فراوانی بیشتر دارد درپسران به ترتيب ابوالفضل، علی و اميرحسين  برای دختران به ترتيب زینب، فاطمه و آیناز می باشد.

وی بیا ن داشت : در9 ماهه سال جاری ٧۶مورد وفات ثبت گردیده که شامل ۴۴نفر مرد، ٣٢نفر زن می باشند و ۴۴ متوفی ساکن شهر بهاباد و ٣٢ متوفی ساکن روستاها بوده اند.

رئیس اداره ثبت احوال بهاباد درپایان اشاره کرد :تعداد ٧٢ شناسنامه المثنی برای افرادی که شناسنامه آنان مفقودشده، صادر شده است و 203 نفر با رسیدن به سن پانزده سال جهت عکسدار و تعویض شناسنامه خود اقدام نموده اند.

صدور گواهی وفات ١۶۵ مورد ، صدورکارت  ملی هوشمند  برای 30 نفر از معلولین شهرستان به صورت سیاردرب منزلشان ازدیگرفعالیتهای اداره ثبت احوال بهاباد در 9 ماهه سال جاری بوده است .

انتهای  پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا