در برنامه ششم توسعه این فرصت به واحدهای تولیدی داده شده است تا با استفاده از ابزارهای قانونی بتوانند برای ارتقاء سطح سلامت کارگران و خانواده هایشان گام های موثری بردارند.

یزدفردا: نشست تشکری سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با فرماندار، مسئولین و مدیران برخی از واحد‌های تولیدی شهرستان مهریز برگزار شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ظرفیت های تبصره 2 ماده 38 خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه این فرصت به واحدهای تولیدی داده شده است تا با استفاده از ابزارهای قانونی بتوانند برای ارتقاء سطح سلامت کارگران و خانواده هایشان گام های موثری بردارند.
وی اضافه نمود: استان یزد دارای واحدهای بزرگ معدنی، فولادی و کاشی و سرامیک در کشور است که این واحدها مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت می نمایند. هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکارهای قانونی جهت بهره گیری از اعتبارات برنامه ششم توسعه و گسترش سرانه ورزش کارگری شهرستان مهریز و استان است تا کارگران و خانواده هایشان بتوانند با کمترین هزینه از سرانه ورزشی مناسبی برخوردار شوند.
تشکری با اشاره به تبصره 2 ماده 38 که به واحدهای تولیدی اجازه می دهد به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارکنان خود بابت ایجاد، تکمیل، تجهیز توسعه و نگهداری مراکز آموزشی و ورزشی هزینه کنند تاکید کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی واحد‌های تولیدی و استفاده از معافیت های مالیاتی از طریق تبصره مذکور، مبلغ استرداد جهت تجهیز و تکمیل مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کارگران شهرستانی که واحد تولیدی در آن قرار دارد  هزینه می شود.
وی در پایان با اشاره به مدال آوری ورزشکاران کارگر در مسابقات بین المللی، ملی و استانی تصریح کرد: واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن سرانه ورزش و هزینه کردن در این زمینه علاوه بر اینکه به نیروی انسانی خود بهاء داده اند از طرف دیگر هزینه های انجام شده نیز برگشت داده می شود که این یک فرصت بی نظیر است و تمامی واحدهای تولیدی باید از آن بهره ببرند.

 


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا