به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ فرماندار بافق ظهر روز چهارشنبه 26 آذرماه، به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با حضور در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از سه طرح در دست اقدام این شرکت از جمله کارخانه آهن اسفنجی، ذوب، کلاف و.. بازدید کرد.

سید مهدی طلائی مقدم در حاشیه این بازدید گفت: در بازدیدی که انجام شد، در مجموعه شرکت نظم و انضباط کاری توام با در نظر گرفتن مباحث اقتصادی به خوبی مشخص است.

وی ادامه داد: غیر از کارخانه نورد میلگرد که در سال های گذشته راه اندازی شده پروژه کارخانه آهن اسفنجی(احیا)، ذوب و کلاف در دست اقدام است و بنابر گزارش مسئولان مجتمع کارخانه احیا که چند سالی متوقف بود از سال گذشته مجدد عملیات تکمیل آن آغاز شده و اکنون حدود 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار بافق با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کارخانه آهن اسفنجی در سال گذشته مناسب بوده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی و پیش بینی هایی که از سوی مسئولان مجتمع انجام شده کارخانه آهن اسفنجی تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و تست سرد آن انجام می شود.

وی در پایان گفت: مجموعه شهرستان و استان و در راس استاندار یزد کامل در کنار سرمایه گذار هستند و امیدواریم که با تکمیل سه پروژه در دست اقدام این مجتمع علاوه بر عواید اقتصادی، مباحث ایجاد اشتغال و همچنین تکمیل چرخه فولاد در شهرستان که از آرزوهای دیرینه مردم و مسئولان است، محقق شود.

گفتنی است با تکمیل و راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی(احیا) مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق برای 390 به صورت مستقیم و برای 1950 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا