شهردار اردکان گفت: فعالیت پلیس ساختمان شهرداری در راستای اقدام پیشگیرانه و برخورد قاطعانه با تخلفات شهری در مراسمی آغاز شد.

یزدفردا: مصطفی پوردهقان اردکان روز دوشنبه در این مراسم با بیان اینکه فعالیت پلیس ساختمان در راستای مطالبه مردمی خواهد بود افزود: پلیس ساختمان به‌منظور اطلاع‌رسانی، آموزش شهروندان و پیشگیری از تخلفات حوزه شهری به‌ویژه حفظ باغات و اعمال قانون و اجرای ضوابط لازم برای برخورد با متخلفان راه‌اندازی شده است.

وی بر ضرورت رعایت قوانین توسط شهروندان تأکید کرد و بیان داشت: مقابله با تخلفات شهری و ساختمانی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اردکان است.

شهردار اردکان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه شهری را نیز از طریق سامانه ۱۳۷ به این پلیس اطلاع دهند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید تلاش کند تا با افزایش نظارت‌ها و اجرای دقیق قوانین درزمینه کاهش تخلفات گام مثبتی بردارد.

پوردهقان اردکان در ادامه مطرح کرد: شهروندانی که تمایل به ساخت‌وساز دارند باید از مسیر قانونی مجوزهای لازم را دریافت و سپس اقدام به این کار کنند در غیر این صورت شهرداری برابر قانون با قاطعیت با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در این شهر برخورد خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این مراسم با بیان اینکه آرمان ما داشتن اردکانی بدون تخلفات شهری است؛ اظهار داشت: پلیس ساختمان شهرداری باید با همه دستگاه‌ها تعامل داشته باشد و همه امورش را بر اساس قانون به‌پیش ببرد در همین راستا مأمورین این واحد نیز با احترام قانون را اجرا کرده و در جهت حفظ کرامت انسانی شهروندان حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین سید محمدحسینی پور با اشاره به اینکه پیشگیری اولویت پلیس ساختمان باشد؛ افزود: پیشگیری از تخلفات شهری کاربردی‌تر است و می‌تواند تأثیر زیادی بر اعتمادسازی شهروندان داشته باشد.

دادستان انقلاب اسلامی اردکان هم با بیان اینکه پلیس ساختمان به‌نوعی بیانگر نظم و انضباط هر شهر و جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند و برای جا افتادن آن نظم نیاز به ناظرین است افزود: برای ساخت‌وسازها هم قانون‌گذار قوانینی وضع کرده است و لازمه آن داشتن مجوز و پروانه ساخت است.

مهدی حسن‌پور گفت: بزرگ‌ترین مشکل شهرداری‌ها خریدن تخلف است و این شایسته نیست برای اینکه نظم در اجرای قوانین محقق شود باید دست در دست هم دهیم تا کارمندان شهرداری مورد اتهام قرار نگیرند.

وی ادامه داد: مردم باید توجیه شوند و یاد بگیرند که با هر ساخت‌وسازی و مراجعه به شهرداری باید تسهیلاتی در نظر گرفته و راهکار قانونی در پیش بگیرند.

دادستان اردکان افزود: لازم است مسوولان ،پلیس ساختمان را همراهی و حمایت نمایند تا آن‌ها نیز در این زمینه تقویت شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا