فرماندار اردکان گفت: تمام دستگاه های اجرایی و متولی مدیریت بحران این شهرستان از حداکثر ظرفیت خود برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از بارندگی ها و سیلاب‌ها استفاده کنند.

یزدفردا: بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران اردکان افزود: با توجه به شروع فصل زمستان و شروع بارش های باران و برف در مناطق شهری و روستایی و احتمال وقوع سیل در منطقه ، مدیران و مسوولان دستگاه های ذیربط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بحران با حضور سریع و به موقع خود در محل ،  اقدامات لازم را انجام دهند .

فرماندار اردکان تصریح کرد: در امر مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با ان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کلیه دستگاه های اجرایی باید برای این امر مهم برنامه ریزی کنند. 

شهابی زاد اظهار داشت: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و روسای ادارات شخصا پیگیر امورات باشند .

وی گفت: در بحث مدیریت بحران امکانات و تجهیزات و آماده و به روز بودن این امکانات نیز خیلی مهم است و می طلبد دستگاه های  اجرایی مرتبط امکانات و تجهیزات دستگاه ذیربط خود را احصا کنند تا در صورت کمبود امکانات بتوانند  قبل از وقوع بحران نسبت به رفع کمی و کاستی های موجود اقدام کنند .

فرماندار اردکان یادآور شد:‌ با توجه به شروع فصل زمستان و شروع بارش های باران در این فصل پیش بینی های لازم مانند لایروبی کانال های دفع آب در سطح شهر و بندهای خاکی ، رفع مشکل نقاط آبگرفتگی، بازدید از چاه های جذبی سطح شهر ، ایمن سازی قنوات، تخلیه سیل بندها و موارد دیگر مدنظر دستگاه ها قرار گیرد تا با آمادگی کامل وارد این فصل شویم .

اعضای ستاد بحران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مواقع بحران، مشکلات احتمالی در فصل زمستان ، کمبودها و امکانات مورد نیازو مدیریت امکانات موجود در مواقع بحران را بیان نمودند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا