دادستان رفسنجان گفت: با حمایت مجموعه قوه قضاییه و زندان استان و شهرستان در مجموع ۵۹ نفر در رفسنجان و در کل استان کرمان ۱۳۷ نفر آزاد شدند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ ایمان شهسواری در نشست صمیمانه با امام جمعه و رئیس دادگستری ضمن قدردانی از ابتکار موکب خاتم الانبیاء (ص) و امام جمعه رفسنجان و همکاری ستاد دیه در اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط ستاد دیه استان کرمان و مشخص شدن تعداد افراد و میزان بدهی‌ها، ۲۴ نفر از زندانیان واجد شرایط معرفی شدند.

دادستان رفسنجان ادامه داد: مقرر شد در قالب ستاد دیه و با کمک خیرین، قسمتی از بدهی افراد را ستاد دیه و قسمت دیگر را خیرین پرداخت کنند لذا بعد از تشکیل جلسات در ستاد دیه پرونده‌‌ زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل شد. 

دادستان رفسنجان اذعان کرد: تعدادی از زندانیان غیبت داشتند که مشمول کمک‌های ستاد دیه نمی‌شدند اما دادستانی با موجه کردن غیبت آن‌ها این مانع را رفع کرد تا بتوانند از کمک‌های خیرین و ستاد دیه بهره‌مند شوند. 

وی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های امام جمعه محترم و موکب خاتم الانبیاء، در نهایت پرداخت بدهی ۲۴ نفر تکمیل شد؛ این افراد صرفا جرائم مالی داشتند که یا مهریه یا نفقه یا بدهی مالی بود و باید می‌پرداختند.

شهسواری گفت: ۳۵ نفر از زندانیان جرائم عمد که از محکومیت‌ آن‌ها فقط رد مال مانده بود، با پیگیری خوب رییس زندان رفسنجان و تعدادی از خیرین خارج از سیستم ستاد دیه و تشریفات و ملاحظات پرداخت گردید و بخشی نیز به موجب دستورالعمل قوه قضاییه اعمال شد که در مجموع ۵۹ نفر در رفسنجان و در کل استان کرمان ۱۳۷ نفر آزاد شدند. 

وی با اشاره به این که هم اکنون فرد مشمول آزادی در زندان رفسنجان نداریم، گفت: نتیجه مجموع اقداماتی که انجام شد این بود که تقریبا ۱۰۰ نفر از آمار زندان کاسته است. 

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا