مدیر عامل شرکت سنگ آهن گفت: شرکت‌ها و معادن تولیدی در هیچ کدام از وضعیت سه گانه تعطیل نخواهد بود و سنگ آهن نیز شرکتی دولتی نیست.

یزدفردا: رضا فلاح، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در جلسه کمیته ارتقاء سلامت در خصوص تعطیلی معادن با اشاره به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: شرکت‌ها و معادن تولیدی در هیچ کدام از وضعیت سه گانه تعطیل نخواهد بود و سنگ آهن نیز شرکتی دولتی نیست و در صورت توقف تولید هزینه‌ای برای پرداخت حقوق و مزایا پرسنل نخواهد داشت و تنها حضور نیرو‌ها را کمتر کرده ایم تا تجمیعی نباشد.

او با تاکید به رعایت چهار اصل مهم پیشگیری از کرونا در سطح شرکت، افزود: اگر فردی بدون استفاده از ماسک به اداره یا قسمتی مراجعه کرد کارکرد او تایید نخواهد شد و هیچگونه خدماتی نیز به فرد ارائه نمی‌شود.

فلاح با اشاره به تهیه دستگاه و محلول ضدعفونی و گندزدایی برای قسمت‌های شرکت، بیان کرد: با توجه به آنکه این بیماری دراز مدت است، با تهیه این موارد مسئول هر قسمت باید نسبت به گندزدایی محیط کار خود اقدام کند، همچنین آموزش و اطلاع رسانی باید ادامه داشته باشد و این امر باید پررنگ‌تر انجام گیرد.

فتاحی، مسئول محیط زیست و بهداشت محیط شرکت سنگ آهن نیز با اشاره به مصوبات جلسه گذشته و دید مثبت مدیرعامل شرکت و تهمیداتی که اتخاذ شد، گفت: خوشبختانه توانستیم این موج را کنترل کنیم تا مشکلات حادتری در سطح شرکت نداشته باشیم.

او با توجه به آنکه هنوز واکسنی برای این بیماری کشف نشده است از تمامی پرسنل خواست چهار اصل شستشوی صحیح دست ها، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و گندزدایی مکان‌های آلوده را انجام دهند.

فتاحی مهمترین موضوع را غربالگری برای تشخیص بیماری عنوان کرد و افزود: نوع رفتار ویروس کرونا به گونه‌ای است که افراد با علائم سرماخوردگی را نیز باید فرض کرونا گرفت و باید نمی‌توان از یکدیگر جدا دانست و در صورت بروز هرگونه علائم به پزشک مراجعه نمایند.

او با بیان اینکه طی دوماه گذشته به ۷۰۷ نفر دورکاری با نظر پزشک داده شده، ادامه داد: از این تعداد ۴۳۵ نفر دارای علائم مثبت به کرونا، ۱۹۴ نفر افراد محتمل با علائم بالا، ۷۸ نفر افراد مرتبط با بیمار بودند.

مسئول محیط زیست و بهداشت محیط شرکت گفت: در مهرماه چهار هزار نفر توسط پزشکان مجموعه ویزیت شدند و این رقم در آبان ماه به چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

او بیشترین افراد درگیر با این بیماری در سطح شرکت را سنین ۳۰ تا ۳۹ سال بیان کرد و گفت: از مجموع ۷۰۷ نفر مبتلا به کرونا ۵۶ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، ۳۳ درصد ۴۰ تا ۴۹ سال، ۷درصد ۲۰ تا ۲۹ سال، ۳ درصد ۵۰ تا ۵۹ سال و حدود ۲ درصد ۶۰ تا ۸۰ سال بوده اند.

فتاحی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ نفر بیمار با استفاده از سامانه غربالگری شناسایی شدند، اظهار کرد: این امر به جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کمک کرد.

مسئول محیط زیست و بهداشت محیط شرکت، افزود: همچنین خریداری و نصب دستگاه کارت زنی با همکاری معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت در قسمت‌هایی که تراکم جمعیت زیاد است، انجام گرفت.

او با اشاره به نظارت و بازرسی روزانه از واحد‌های مختلف شرکت، گفت: تیم سه نفره متشکل از واحد حراست، محیط زیست و بهداشت محیط و ایمنی روزانه بصورت سرزده در واحد‌های مختلف حضور می‌یابند تا افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند در مرتبه اول تذکر و مراحل بعدی جریمه کنند.

فتاحی در خصوص ایجاد پنجره و تهویه هوا در دفاتر و ساختمان‌های فاقد تهویه، بیان کرد: حدود ۵۰ دفتر درخواست نصب تهویه و پنجره دادند که خریداری شده و بیش از ۷۰ درصد آن نصب شد.

او افزود: همچنین نصب بنر با مضامین پیشگیری از کرونا در سطح شرکت و شهر توسط روابط عمومی شرکت انجام گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا