با برنامه ریزی های مسئولان قرار است بازار نا به سامان مرغ، سامان می‌گیرد.

یزدفردا: کمیته اقدام به منظور برنامه ریزی هر چه سریعتر اقدامات لازم برای کنترل قیمت مرغ با حضور مسئولان مرتبط تشکیل شد.

در نشست مدیران و مسئولان مرتبط مقرر شد قیمت مرغ با توجه به قیمت نهاده‌های دامی به صورت روزانه از سوی جهاد کشاورزی تعیین و اعلام شود، همچنین قیمت مرغ باید ۵۰۰ تومان از استان‌های همجوار پایین تر باشد.

توزیع مرغ با قیمت مصوب و به صورت مستقیم نیز در چهار نقطه شهر یزد و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های کارمندان دولت از سه روز آینده انجام خواهد شد.

جلوگیری از خروج مرغ از استان با هدف تعادل قیمت مرغ توسط دامپزشکی، حمایت مالی اتحادیه مرغداران از فعالان این صنعت برای کوتاه کردن دست دلالان، رفع انحصار و اعطای مجوز جدید برای راه اندازی واحد مرغداری از سوی استانداری و ثبت همه انبار‌های نهاده‌های دامی در سامانه جامع انبار‌ها از تصمیم‌های گرفته شده در این نشست بود.

فعالیت گشت‌های نظارتی مشترک متشکل از تعزیرات، دستگاه قضایی، استانداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سربازان گمنام امام زمان (ع) در سپاه الغدیر استان از دیروز آغاز شد.

مختاری، مدیرکل تعزیرات استان از حذف دلالان و عرضه مستقیم نهاده‌های دامی به عنوان عاملی برای تعادل قیمت‌ها یاد کرد و گفت: همه مراحل صدور حواله و توزیع و مصرف نهاده‌های دامی مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

سلیم، معاون امور دام جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به مصرف ماهانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن مرغ در استان یزد اظهار داشت: هر ماه به صورت ماهانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شده که بخشی از آن به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

او افزود: جوجه ریزی در ماه گذشته به دلیل مشکلات تامین نهاده‌های دامی کمتر از مقدار لازم انجام شد، ولی این ماه با حل شدن بخشی از این مشکلات، شرایط بهتری در روز‌های آینده خواهیم داشت و قیمت مرغ پایین می‌آید.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان هم از توزیع ۱۴۰ تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان خبر داد و تأکید کرد: ماه گذشته نیز ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به استان اختصاص یافت که در حال توزیع است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا