مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: به دلیل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مردم استان خدمات این شرکت را از طریق سامانه اینترنتی دریافت می‌کنند.

یزدفردا: اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: به منظور قطع زنجیره کرونا ویروس و بهره مندی آسان عموم شهروندان خدمات شرکت گاز استان  به صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه می‌شود.

او افزود: به منظور اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک از مدت‌ها قبل در دستور کار این شرکت قرار داشته که  پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده ایم ولیکن با توجه به شیوع ویروس کرونا این امر سرعت بیشتری به خود گرفت به طوری که سامانه خدمات الکترونیک گاز استان یزد با قابلیت ارائه ۱۸ مورد از خدمات پرکاربرد راه اندازی شد و متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی قادر خواهند بود خدمات مورد نیاز خود را در وبسایت es.nigc-yazd.ir دریافت نمایند.

میدانشاهی با اشاره به واگذاری ۲۲ خدمت به ۷۷ دفتر پیشخوان دولت شهری و ict روستایی، از پیاده سازی طرح قرائت آنی کنتور‌ها و ارسال صورتحساب پیامکی به عنوان یکی دیگر از اقدامات کیفی این شرکت نام برد که علاوه بر قرائت سریع و دقیق کنتور و کاهش خطا‌های انسانی قرائت و همچنین حذف هزینه‌های مربوط به قبوض کاغذی و تسریع در فرآیند قرائت و ارسال هزینه گازبها، کاهش مراجعه مأموران گاز به درب منازل مشترکین را نیز در پی خواهد داشت که با توجه به شرایط کنونی می‌تواند کمک شایانی به قطع زنجیره کرونا ویروس داشته باشد.

او در بخش دیگری از توضیحات خود راه اندازی سامانه تلفنی اختصاصی ۳۱۹۴ به منظور پرداخت صورتحساب گاز ، ادامه داد:کنتور و هوشمند سازی امداد را از دیگر اقداماتی دانست که به منظور کیفی سازی خدمات و بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین الکترونیکی به همت شرکت گاز مورد استفاده قرار گرفته و امیدواریم با الکترونیکی شدن فرآیند اشتراک پذیری در بستر اینترنت یکی از دیگر خدمات پرکاربرد شرکت گاز به صورت غیرحضوری ارائه شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از مردم شریف استان یزد خواست با توجه به شرایط فعلی مبنی بر گسترش بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری حتی الامکان خدمات مورد نیاز خود را از طریق درگاه‌های ارتباطی و به صورت غیرحضوری دریافت نموده و از مراجعه حضوری به ادارات گاز خودداری نمایند.

میدانشاهی گفت: شهروندان می توانند نظرات، شکایات و حوادث را  با شماره تلفن ۱۹۴ به صورت شبانه روزی  با شرکت گاز استان مطرح کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا