امام جمعه یزد با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته در استفاده از ظرفیت داخلی و هوش و ذکاوت جوانان گفت: مسئولان با شجاعت و اهتمام، در فرصت باقی‌مانده از عمر دولت این غفلت‌ها را جبران کنند.

یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در اغلب آیات قرآن، خداوند انبیا و بندگان خود را به استغفار دعوت می‌کند و از پیامبران نیز خواسته تا امت خود را به استغفار ترغیب کنند، اظهار داشت: بندگان خدا همواره نسبت به خدا و نعمات او، غافل و بی‌توجه هستند و باید برای این غفلت‌ها از خداوند متعال عذرخواهی کنیم.

وی تاکید کرد: استغفار، شکرگزاری خداست و هم در روزی انسان و هم تحمل و گذر از مشکلات و سختی‌ها اثرگذار است ضمن اینکه استغفار یک حرکت مؤدبانه در برابر خدا و درخواست از خدا برای عنایت ویژه به بندگان است.

ناصری ادامه داد: استغفار یک حرکت لازم و ضروری برای همه ماست و اکنون که همه گرفتار کرونا یا حتی گرفتار دشمنی‌های غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها هستیم، استغفار و توکل به خدا می‌تواند ما را نجات دهد و یقین داریم که به جز قدرت خدا، هیچ چیز نمی‌تواند ملت ما را از این همه توطئه و دسیسه نجات دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان ما چهل سال است که بی‌وقفه علیه کشور، نظام، انقلاب و اسلام دسیسه می‌کنند، افزود: آنچه کشور ما را در برابر این همه دسیسه ایمن نگاه داشته، توکل به خدا و در کنار آن ایمان و مقاومت و بصیرت و دعای مردم، اقتدار و تدبیر امام و رهبری و اخلاص شهدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) هر روز استغفار می‌کرد و به درگاه خداوند متعال التجا داشت، عنوان کرد: امت پیامبر (ص) نیز امروز با روزی ۷۰ بار استغفار و فراگیر کردن آن، درهای رحمت خدا را به سوی خود باز کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توطئه دشمنان بسیار زیاد و متنوع است و تاکنون هم به هر شکل توانسته‌اند دسیسه چینی کرده اند، افزود: اینها اسلام ستیز، انسان ستیز و برده پرور هستند و اخلاق در بین آنها جایگاهی ندارد.

وی اظهار داشت: ملت ایران، پیشرفت، مقاومت و عزت خود را از خدا دارد در حالی که دشمنان، عزت ما را بر نمی‌تابند و از پیشرفت ما ناراحت و نگران هستند و همواره در صدد قرار دادن مردم در مسیر سقوط و بردگی خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: آنها هر که در مسیر عزت مسلمین قدم بردارد را دشمن خود می‌دانند و به همین دلیل نیز سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی که ناجی کشورهای اسلامی بود را به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به چنین دشمنانی نمی‌توان اعتماد و اتکا کرد بلکه باید توانمندی‌های مردم و ظرفیت کشور را خوب بشناسیم و مراقب باشیم که دشمنان به اهداف خود از جمله بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب دست پیدا نکنند و نتوانند حرکت‌های هر چند کوچک عده‌ای را سوژه‌ای برای منحرف کردن افکار مردم قرار دهند.

ناصری تصریح کرد: مردم باید در این شرایط، شیطنت‌های دشمن را درک کنند و در کنار مشکلات، متوجه باشند که ما اکنون به واسطه پیشرفت‌های علمی چه جایگاهی در دنیا داریم و چه شکست‌هایی به دشمنان داده‌ایم.

وی افزود: همه اینها از عنایت خداست و از مسیر انقلاب نصیب کشور شده همانگونه که از مسیر انقلاب از نوکری شاه و صهیونیست‌ها رهایی یافتیم در حالی که دشمن می‌خواهد ما این عظمت را فراموش کنیم و خود را دست کم بگیریم.

ناصری تاکید کرد: مردم کاستی‌ها و کمبودها را پای انقلاب و نظام نگذارند و بدانند هر که در مسیر خدا قدم بردارد، توسط شیاطین آزار می‌بیند اما وعده خداست که اگر صبر و تقوا پیشه کنید، حیله‌های دشمن به شما ضرر نمی‌زند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: جوانان و مردم انقلابی ما گوش به فرمان رهبری و دلسوزان و امیدوار به فضل خدا باشند و به یاوه‌سرایی‌ها و دروغ‌های فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه جدیت در عمل و عزم راسخ، خواسته رهبری از مسئولان است، افزود: مسئولان به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال‌زایی اهمیت دهند و قدردان توانمندی‌های مردم و همراهی‌های آنها باشند و تلاش کنند روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس را در مردم تقویت کنند و خود نیز از بیگانگان دل ببرند زیرا اینها قرار نیست به ما کمکی کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه مردم نباید سوژه دست رسانه‌های دشمن دهند و گول اشک تمساح ریختن آنها را نخورند، تصریح کرد: مسئولان نیز با شجاعت و اهتمام بیشتری پای کار بیایند و نیازهای کشور را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌ها از استعداد، هوش و ذکاوت جوانان ایرانی غفلت شده است، افزود: اکنون با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، این غفلت خود را جبران کنند و در مسیر رفع نیازهای کشور با استفاده از توان و ظرفیت داخلی گام بردارند.

ناصری با بیان اینکه برخی موارد و گرانی‌ها ربطی به تحریم‌ها ندارد و مسئولان باید قطع وابستگی کنند، اظهار داشت: برای کشوری نظیر ایران زیبنده نیست که خوراک دام را از خارج از کشور وارد کند و گوشت و مرغ و فرآورده‌های دامی هر روز به این بهانه گران شود.

وی از مردم انقلابی، نیروهای جهادی، خیران و مسئولان خواست تا همه پای کار بیایند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و استعداد و هوش جوانان، تحریم‌ها را خنثی کنند ضمن اینکه در این شرایط سخت، همچنان هم همدلی و مواسات و دستگیری از یکدیگر را مدنظر داشته باشند تا از بحران بیماری و تحریم و گرانی عبور کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا