حجت الاسلام جلالی گفت: 75 درصد اشتغال مس رفسنجان باید برای شهر رفسنجان و انار باشد که اینگونه نیست و در این زمینه به رزم حسینی متذکر شدم و تقاضای مکتوب نیز به وزیر صمت ارائه کردم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تشریح جزئیات دیدار با وزیر صمت، اظهار داشت: این دیدار با حضور رئیس سازمان صمت کرمان و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان برگزار شد و با طرح مطالبی مشکل مجوز سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن برطرف شد.

 وی در ادامه افزود: همچنین درخواست شد 6 استان به عنوان پایلوت در حوزه صنعت و معدن به استاندار تفویض اختیار شود که یکی از این استان ها کرمان است و مباحثی نیز در حوزه خودرو مطرح شد که طرحی در این زمینه به زودی اجرا و شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

 حجت الاسلام جلالی با ذکر این مطلب که خواهان هلدینگ مس هستیم، گفت: حدود 70 درصد مس مربوط به رفسنجان است اما اشتغال رفسنجان کمتر از 30 درصد است که نشان دهنده تبعیض و بی عدالتی است.

 وی در ادامه افزود: در مدیریت نیز متأسفانه مس رفسنجان حضور چشمگیری ندارد مثلا یک هیأت مدیره که 5 نفر هستند سه چهارم آن باید مربوط به رفسنجان باشد اما در هیأت مدیره مس رفسنجان یک نفر از سهمیه رفسنجان وجود ندارد، اما شهربابک با تولید 10، 11 درصد یک نماینده در هیأت مدیره دارد و سونگون هم یک نماینده دارد؛ ضمن اینکه آقای انارکی نیز از سهمیه رفسنجان نیست بلکه سهم سهام عدالت خراسان شمالی است.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: در خصوص هلدینگ، در حال آماده سازی طرحی هستیم و همچنین دنبال استقلال مس رفسنجان می باشیم تا مانند مس شهربابک و مس سونگون مستقل باشد.

 حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: با توجه به سهم تولید و این همه آلایندگی که شامل شهرستان رفسنجان می شود بازهم تلاش می کنیم و پیگیر احقاق حقوق مردم حوزه انتخابیه خواهیم بود تا برابری و عدالت برقرار شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار عنوان کرد: همچنین 75 درصد اشتغال مس رفسنجان باید برای شهر رفسنجان و انار باشد که اینگونه نیست و در این زمینه به رزم حسینی متذکر شدم و تقاضای مکتوب نیز به وزیر صمت ارائه کردم.

 وی گفت: در خصوص مدیریت تذکر دادم که مدیرعامل بی خبر تغییر نکند اگرچه نصب و عزل در حیطه کار ما نیست اما ما بعنوان بازوی نظارتی و مشورتی هستیم.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا