بررسی جامع برای تهیه لوازم یدکی و کالاهای استراتژیک با رویکرد صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد انجام شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید ولی حیدری کارشناس نظارت بر تعمیرات تجهیزات پست دفتر فنی انتقال این شرکت با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در سال ۹۹ و اهمیت پایداری شبکه با تامین کالا‌های استراتژیک مورد نیاز شبکه‌ی در حال بهره‌برداری، گفت: پروژه مطالعه و بررسی جامع کالا‌های استراتژیک در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تعریف شد و پس از آن، بوشینگ‌های ترانسفورماتور‌های انتقال و فوق‌توزیع به عنوان یکی از تجهیزات بسیار استراتژیک در اولویت قرار گرفت.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای بوشینگ‌های ترانسفورماتور‌های انتقال و فوق‌توزیع؛ موضوع تامین بوشینگ‌های یدکی برای شرایط بحران و اضطراری در کارگروه فنی تجهیزات پست شرکت مطرح و به صورت ویژه مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارشناس نظارت بر تجهیزات پست دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ادامه داد: در راستای تحقق این هدف، بررسی جامع وضعیت بوشینگ‌های موجود در انبار و بوشینگ‌های مورد استفاده در شبکه در حال بهره‌برداری و امکان تطبیق‌کردن (نصب با قطعه واسط) بوشینگ‌ها بر روی ترانسفورماتور‌ها به طور کامل بررسی و پس از انجام اقدامات لازم در تامین بوشینگ‌های استراتژیک؛ در نهایت هزینه تهیه لوازم یدکی در این بخش به میزان 80 درصد کاهش یافت.

گفتنی است، انجام این اقدامات در شرایط اقتصادی فعلی، صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه تامین لوازم یدکی به دنبال داشته و با تهیه بانک اطلاعاتی جامع، مدت زمان دسترسی به تجهیزات در مواقع نیاز، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.     

 

 

                                                   

 










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا