فعالیت این هیئت ها و شوراها جنبه قضاوت دارد؛ لذا لازم است با آموزش قوانین به اعضا، کیفیت صدور آرا در جلسات را بالا ببریم تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود.




















یزدفردا : فعالیت این هیئت ها و شوراها جنبه قضاوت دارد؛ لذا لازم است با آموزش قوانین به اعضا، کیفیت صدور آرا در جلسات را بالا ببریم تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: اولین جلسه در خصوص تفاهم نامه همکاری مشترک قوه قضائیه و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان یزد برگزار شد.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شاید دادگستری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف سازمانی متفاوتی داشته باشند ولی وجود تعداد زیاد تعاونی در حوزه دادگستری باعث همکاری بیشتر میان این دو ارگان می شود.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف و هیئت های تشخیص این اداره کل که بررسی شکایت کارگران را انجام می دهند و نماینده های دادگستری نیز در شوراهای حل اختلاف حضور دارند افزود: فعالیت این هیئت ها و شوراها جنبه قضاوت دارد؛ لذا لازم است با آموزش قوانین به اعضا، کیفیت صدور آرا در جلسات را بالا ببریم تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود. این اداره کل آماده است تا از پتانسیل های دادگستری استان برای آموزش اعضا استفاده نماید.

تشکری با بیان اینکه تعاون مزیت های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به جمع آوری سرمایه های خرد مردم اشاره کرد خاطرنشان کرد: متاسفانه قوانین تعاون برای تمام افراد جامعه شناخته شده نیست.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده تعاونی هایی که از ابتدای کار تاسیس به طور منظم و مداوم با همکاران ما در حوزه تعاون ارتباط داشته اند کمتر دچار مشکلات شده اند افزود: تفاهم نامه همکاری میان دادگستری و این اداره کل بسیار مفید و حائز اهمیت است و باید تلاش خود را انجام دهیم تا بندهای این تفاهم نامه به نحو احسن اجرا شود تا در پایان خروجی های مثبت و مناسبی داشته باشیم.

در این جلسه ضمن بررسی تفاهم نامه، پیرامون برخی تعاونی های مشکل دار بحث و تبادل نظر شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا