محمدی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت و حدود ۱۳۰ دستگاه خودرو در پارکینگ های شهرستان موجود است.

یزدفردا: محمود محمدی رئیس پلیس راهور بافق گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت و حدود ۱۳۰ دستگاه خودرو در پارکینگ های شهرستان موجود است که به دلایل مختلف اعم از دستورقضائی، تصادف و یا تخلف توقیف شده و نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم رعایت حق تقدم، عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی بیشترین تخلفاتی است که در شهرستان بافق توسط رانندگان انجام می شود.

وی تاکید کرد: قبل از افزایش قیمت وسایل نقلیه، شهروندان نسبت به ترخیص وسائل نقلیه خود بی توجه بوده اند ولی با افزایش قیمت نسبت به گذشته شاهد ترخیص بیشتری می باشیم. ضمن اینکه اکثر موتورسیکلت های توقیفی فاقد مدارک لازم جهت ترخیص می باشند که این امر موجب عدم حضور مالک یا متصرف برای ترخیص شده است.

محمدی اعلام کرد: لازم به ذکر است به مناسبت هفته ناجا شرایط ویژه ای جهت ترخیص وسایل نقلیه فراهم شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ثبت تخلفات رانندگی  در بافق به وسیله دوربین بیان کرد: نحوه اعمال قانون از طریق تجهزات موجود انجام شده  و در مدت کمتر از پنج دقیقه پیامک جریمه  به مالک ارسال می شود. البته درصد محدودی از پیامک‎ها ارسال نمی شود که شهرداری می بایست زمینه آن را فراهم کند.

رئیس پلیس راهور بافق با اشاره به مصوبه ستاد کرونای کشور مبنی بر جریمه رانندگان وسایل نقلیه در صورت عدم استفاده  از ماسک عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود سعی می شود ابتدا به صورت شفاهی تذکرات لازم ارائه و در صورت بی توجهی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه، برابر دستورالعمل های صادره با افراد خاطی برخورد شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا