مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: جهاددانشگاهی استان یزد می‌تواند ایفاگر نقش مهمی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.

یزدفردا: «محمد رضا زارع بنادکوکی» که در محل اداره کل استاندارد میزبان مسئولین جهاددانشگاهی استان بود، درخصوص چگونگی انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های دوجانبه در حوزه استاندارد تاکید کرد: از جمله دغدغه‌های اصلی مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و همچنین گردانندگان صنعت استان، آن است که در این استان دانشگاهی و صنعتی هنوز ارتباط خوبی بین این دو مجموعه برقرار نشده است.

وی ادامه داد: هر دو مجموعه‌ی دانشگاه و صنعت خدمات خوبی را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهند ولی متاسفانه به نظر می‌رسد که هر کدام راه و مسیر خود را رفته و به خاطر حفظ منافع عمومی، هم مسیر شدن را هنوز جدی نگرفته‌اند.

 این مسئول افزود: جهاددانشگاهی استان دارای برند بسیار خوب و امکانات وافری در حوزه آزمایشگاهی و علمی است که می تواند با ورود در حوزه آموزش مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی، یکی از  حلقه‌های تشکیل دهنده زنجیر ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.

مدیر کل استاندارد در حاشیه برگزاری این نشست نیز در خصوص مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی، گفت: این افراد در واقع نمایندگان اداره کل در واحدهای تحت پوشش استاندارد هستند که مسئول کنترل کیفیت کالاهای تولیدی ونظارت بر فرآیندهای تولید از ابتدای ورود مواد اولیه تا انتهای کار هستند، که انجام وظیفه آنان در این پست، منوط به دارا بودن تایید یه از اداره کل است.

زارع بنادکوکی تصریح کرد: اعتبار تاییدیه‌های مسئولین کنترل کیفیت دو ساله است که شرط اعطاء آن موفقیت در آزمون کتبی و گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط در مجموعه آزمایشگاه‌های همکار است، ضمن این که در هر سال برای تمدید این تاییدیه، ارائه گواهی ۱۶ ساعت آموزش امری الزامی است.

«فاطمه سعادت‌جو» سرپرست جهاددانشگاهی یزد نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان یزد با تمامی امکانات خودو براساس چارچوب‌های تعیین شده، آماده همکاری کامل با اداره کل استاندارد استان یزد به ویژه  در زمینه توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی، مراکز آموزشی همکار، تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، ایجاد دفتر استانداردسازی، پروانه کارشناسی استاندارد و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک است.

وی افزود: برای این که بتوانیم در جامعه تغییر و تحول ایجاد کنیم، نیازمند فرهنگ سازی هستیم،توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کار مشترکی است که ما می توانیم با یکدیگر انجام دهیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندار استان یزد، سعادت‌جو در پایان تاکید کرد: آگاه بودن همه جانبه شهروندان از استاندارد در ایجاد آرامش روحی و روانی آنان بسیار موثر است و به نظر می رسد که هر چقدر فعالیت در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از مجموعه‌های آموزشی استان‌ها شروع شود، اثر بخشی و کارایی آن بیشتر و تسری آن در سطح جامعه محسوس‌تر خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا