معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از ابتلای بیش از ۵۷۰ نفر از کادر درمان یزد به کرونا خبر داد و گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یاری کادر درمان بشتابند.

یزدفردا: محمود نوری شادکام با اشاره به اینکه وضعیت یزد به لحاظ شیوع کرونا در همه شهرستان‌ها و مناطق استان قرمز است، اظهار داشت: یزد در حال حاضر به نسبت جمعیت، بیشترین میزان بروز بیماری کرونا را در سطح کشور دارد.

وی عنوان کرد: کادر درمان یزد خسته و بسیار تحت فشار هستند و در طول شش ماه گذشته بیش از ۵۷۰ نفر از آنها به دلیل تماس مستقیم با بیماران کرونایی، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نوری شادکام ادامه داد: ۴۴۲ نفر از مبتلایان پرستار، ۵۲ نفر پزشک و بقیه کادر پشتیبان بوده‌اند که برخی از آنها اکنون در بیمارستان بستری هستند و برخی نیز در منازل خود قرنطینه شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های یزد نیز پر شده است، افزود: ناچار به راه اندازی بیمارستان صحرایی در یزد شده‌ایم.

نوری شادکام یادآور شد: در مهرماه گذشته ۴ هزار و ۳۵۴ نفر در یزد مبتلا به کرونا شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر فوت شدند که این آمار به نسبت جمعیت استان یزد بسیار بالاست.

وی از مردم درخواست کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به روش صحیح، رعایت فاصله اجتماعی، قطع موقت رفت و آمدهای خانوادگی، عدم حضور غیرضروری در خیابان‌ها و اماکن عمومی، کادر درمان را در ریشه کنی این بیماری همراهی کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا