معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، افزایش اجاره بها برای منازل مسکونی در شهر یزد حداکثر ۱۵ درصد تعیین شده و این مصوبه همچنان پابرجا و لازم الاجراست.

یزدفردا: محسن صادقیان با تاکید بر اینکه افزایش اجاره بهای منازل مسکونی بیش از ۱۵ درصد، غیرقانونی است، اظهار داشت: در صورتی که مالک یا موجر به بهانه‌های واهی از اجاره دادن منزل خودداری کرده و مستأجر را از خانه بیرون کند، از تاریخ تخلیه خانه، منزل مذکور مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی موضوع ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم خواهد شد.

صادقیان بیان کرد: مالیاتی که بر خانه‌های خالی بسته می‌شود، در سال اول از سه برابر مالیات مشخص شده شروع شده و در سالهای بعد تا ۶ برابر، ۱۲ برابر و حتی ۱۸ برابر ادامه پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: این قانون در راستای عرضه خانه و اجاره آن و کاهش نرخ اجاره بهاست، پس بهتر است مالکان، از خالی گذاشتن خانه‌های خود خودداری کنند و به جای پرداخت مالیات، نسبت اجاره دادن آنها اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه ستاد کرونا، بنگاه‌های مشاور املاک حق ندارند قرارداد اجاره با بیش از ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را منعقد کنند.

صادقیان تاکید کرد: در صورتی که خلاف این موضوع عمل شود، تخلف از مصوبات ستاد ملی کرونا محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا