فرمانده سپاه الفدیر یزد تجمع و دورهمی‌های خانوادگی را یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی ذکر کرد و گفت: به دلیل بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی،موارد ابتلا افراد به بیماری کووید- ۱۹ در استان افزایش یافته است.

یزدفردا: سرتیپ رضا پورشمسی افزود: برای قطع زنجیره این ویروس باید مردم از  برگزاری هرگونه دورهمی و حضور در جمع‌های مختلف که فضا را برای انتقال کرونا فراهم می‌کند به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه گسترش ویروس کرونا سبب فشار بر کادر درمان استان یزد و بروز مشکلات متعددی به مردم شده است، ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی توسط  مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید معیار عمل برای مبارزه با این ویروس قرار گیرد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: برای موفقیت در مبارزه با کرونا نه تنها یک دستگاه و یک فرد بلکه همه باید با احساس تکلیف در  قبال جامعه و خطرهایی که به دنبال دارد وظایف دینی، ملی و انسانی خود را انجام دهند.

پورشمسی به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و از همه اساسی‌تر از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری  و برخی جمع‌ها و دورهمی‌ها که عامل اصلی انتقال است خودداری کنند.

به گفته وی اگر مردم استان با هم همکاری کنند و تابع مقررات مشخص شده توسط ستاد ملی کرونا و مسوولان شهرستان ، استان و کشور باشند می‌توانیم از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری کنیم و از خسارت بیشتر در بخش‌های مختلف بکاهیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا