رییس اتحادیه نانوایان یزد مطالبه‌ی کارگران نانوایی‌های این شهر را افزایش دستمزد خواند و گفت: این افزایش نرخ باید به گونه‌ای باشد که بر قیمت نان اثر نگذارد و فشار بیشتری به مردم تحمیل نشود.

یزدفردا: «جلال پیروزی‌فر» به دنبال تجمع امروز کارگران نانوایی‌های یزد مقابل استانداری یزد اظهار کرد: این تجمع در راستای مطالبه کارگران نانوایی‌های شهر یزد از مسئولان در خصوص صدور مجوز افزایش نرخ دستمزدشان است و نباید آن را به مسائلی دیگری مانند افرزایش قیمت نان و کمبود آرد ارتباط داد.

وی با بیان این که دستمزد روزانه یک کارگر نانوایی‌ به طور میانگین ۱۱۰ هزار تومان است، گفت: مطالبه کارگران با توجه به تغییرات قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی، افزایش این نرخ است که این مطالبه طی جلسه‌ای به صورت مکتوب به استاندار یزد انعکاس داده شد و منتظر تصمیم‌گیری برای رفع این مشکل هستیم.

رییس اتحادیه نانوایان یزد تاکید کرد: البته این افزایش نرخ باید به گونه‌ای باشد که بر قیمت نان اثر نگذارد و فشار بیشتری به مردم تحمیل نشود.

وی از فعالیت ۶۰۰ نانوایی در شهر یزد خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر نانوایی، سه کارگر مشغول به کار هستند که البته تنها شامل نیروهای بومی و غیربومی ایرانی هستند و اتباع بیگانه مجوز فعالیت در این صنف را ندارند.

پیروزی‌فر در مورد مشکل کمبود آرد نانوایی‌ها که بعضاً در محافل بیان می‌شود نیز اظهار کرد: خوشبختانه کمبود آرد نداریم و حتی سهمیه آرد مربوط به نانوایی‌هایی که به دلایلی تعطیل می‌شوند نیز بین نانوایی‌های مجاور در همان منطقه توزیع می‎شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا