مسوول بعثه مقام معظم رهبری در دفتر حج و زیارت استان یزد گفت: شناخت و پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) و پیامبر اسلام محمدبن عبدالله (ص)، نسخه نجات‌بخش بشر از تمامی تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی است .

یزدفردا: حجت‌الاسلام علی حبیبیان روزجمعه در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در مهریز که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: تمامی لحظات زندگی امامان معصوم (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) مملو از عبرت و درس‌آموز است و باید با شناخت کامل برای رسیدن به قله‌های سعادت از آنها استفاده کرد.

این فعال مذهبی با تسلیت این ایام به سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) به خصوص در رسیدگی به مردم و پاسخگویی به آنها اشاره کرد و یادآور شد: باید مردم و مسوولان برای رسیدن به سبک زندگی واقعی نسبت به بررسی و مطالعه سیره آنها اقدام و زمینه موفقیت در زندگی را در تمامی شرایط برای خود فراهم کنند.

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در دفتر حج و زیارت یزد اظهار کرد: رسیدگی به مسایل و مشکلات آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف جامعه و  پاسخگو بودن به مطالبات برحق و شرعی و قانونی آنها  جزو سیره و سبک زندگی حقیقی دین اسلام است که باید در جامعه روز به روز گسترش یابد.

حبیبیان گفت: اگر سبک زندگی و شیوه رفتار و عمل امامان بزرگوار و شخص پیامبر عالیقدر اسلام (ص) در جامعه و بین مردم و مسوولان نهادینه شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد، شاهد حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود و باید رسانه‌ها برای ترویج بهتر آن در جامعه اقدام کنند.

وی بیان کرد: ارتباط هرچه قوی‌تر مسوولان با مردم و بررسی مطالبات برحق آنها جزو سیره ارزشمندی است که در اسلام و در زندگی ائمه طاهرین (ع) و پیامبر اسلام (ص) دقیق و روشن وجود داشته و باید در جامعه اسلامی ما روز به روز بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا