دکتر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیداربا مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مجتمع صنعتی این شرکت با تاکید بر اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت های اکتشافی در چادملو و دستیابی به ذخایر جدید سنگ آهن افزود: با تعیین تکلیف نرخ سنگ آهن و منطقی شدن قیمت آن باید شرایط اجرای طرح های توسعه این شرکت را فراهم کنیم.

یزدفردا: وی با اشاره به وجود بیش از 40 هزار میلیارد ریال رانت اقتصادی در صنعت فولاد و سنگ آهن تاکید کرد: نباید سود این صنعت فقط برای صنایع پائین دستی باشد .

پورابراهیمی افزود: در شرایط فعلی کشور، تداوم و توسعه فعالیت های اینگونه شرکت های ارزش آفرین می تواند راه گشایی اشتغال بسیاری از نیروهای جوان و تحصیل کرده باشد .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اهمیت انتقال آب خلیج فارس به استانهای کرمان و یزد گفت : آب، یکی از حیاتی ترین نیازهای مناطق کویری است که خوشبختانه با همت 3 شرکت بزرگ معدنی و صنعتی کشور به ثمر رسیده است .

وی نقش مهندس تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را در اجرای این طرح عظیم ملی بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت : مهندس تقی زاده از مدیران توسعه گرا و جسوری است که همراه با دیگر مدیران دخیل در این پروژه با تلاش و پیگیری قابل تقدیر، با وجود برخی ناملایمات، توانستند طرح شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس را اجرا و به نتیجه نهایی برسانند .

در این دیدار مهندس ناصر تقی زاده، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادملو ضمن تشریح طرح های توسعه این شرکت که می تواند تحولی مهم در رشد اقتصادی استان یزد و صنعت کشور ایجاد کند گفت : باید دست از تنگ نظری ها برداریم و اجازه دهیم از منابع جدید معدنی بهره برداری کنیم .

وی با یاد آوری اینکه: کویر ایران سرشار از معادن و ذخایر ارزشمند خدادادی است گفت. در پی دستیابی به ذخیره 2 میلیارد تنی سنگ آهن در یکی از پهنه های معدنی استان یزد هستیم که نیاز صنایع فولادی کشور را تا 15 سال تأمین می کند .

دکتر دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خواستار زمینه سازی متولیان کشور برای یک انقلاب معدنی شد .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا