فرماندارمیبد در نشستی با مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان و جمعی از صنعتگران زیلوباف گفت: همان‌طور که برای جهانی‌شدن زیلو همه پای‌کار بودند؛ برای رونق این هنر صنعت هم باید همه پای‌کار بیایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در نشستی با حضور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان، فرماندارمیبد و جمعی از صنعتگران زیلوباف، راه‌های رونق هنر صنعت زیلو و معرفی آن در سطح ملی و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر شد.

حسین فلاح فرماندارمیبد گفت: همان‌طور که برای جهانی‌شدن زیلو همه پای‌کار بودند؛ برای رونق این هنر صنعت هم باید همه پای‌کار بیایند.

فلاح افزود: جهاد دانشگاهی و شرکت صنعتی جهان‌آباد باید خوشه زیلو را در زمینه‌های مختلف تنوع‌بخشی در طرح، بسته‌بندی و برند سازی باید به جد دنبال کنند و ما هم آمادگی داریم در این مسیر کمک کنیم.

وی با قدردانی از توجه مدیر صندوق کارآفرینی امید از جهت ارائه تسهیلات به زیلوبافان گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید فرصت فعالیت کارگاه‌های خانگی و صنعتی را درمیبد افزایش داده است.

امین خوش قامت مدیر صندوق کارآفرینی امید در این نشست تنوع‌بخشی در طراحی و بسته‌بندی مناسب را حلقه مفقوده در صنعت زیلو خواند و افزود: در حوزه طراحی و بسته‌بندی و ایجاد بازارچه برای عرضه، صنعت زیلو درمیبد را حمایت می‌کنیم.

خوش قامت با اشاره به جهانی‌شدن زیلو و سفر مدیر صندوق کارآفرینی امید کشور در سال گذشته به میبد و اختصاص 5 میلیارد تومان به‌عنوان تسهیلات برای حمایت از صنعت زیلو در این شهرستان گفت: تاکنون 30 کارگاه زیلو را صندوق کارآفرینی امید به مبلغ 3 میلیارد تومان در شهرستان میبد موردحمایت قرار داده است.

وی گفت: برای رونق هنر صنعت زیلو کارگروهی در سطح شهرستان میبد فعال است و شرکت شهرک صنعتی هم در قالب خوشه زیلو فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

خوش قامت افزود: صندوق کارآفرینی امید به جد در این حوزه ورود پیداکرده است و بازار فروش را که به‌عنوان یکی از دغدغه‌های موردنظر زیلوبافان بوده است موردحمایت خود قرار داده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید پرداخت تسهیلات به خریداران زیلو را از طرح‌های این صندوق برشمرد و گفت: به‌زودی طرح‌های خیلی خوبی در صنعت زیلو با حمایت صندوق کارآفرینی امید ازجمله درزمینهٔ طراحی و بسته‌بندی و بازار فروش اتفاق خواهد افتاد.

خوش قامت در ادامه از کارگاه تولیدی معلولین و بومی‌سازی دستگاه تولید ماسک در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد بازدید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا