سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی 945 بیمار مبتلا به کووید 19 در یک هفته اخیر در یزد خبر داد.

یزدفردا: دکتر سلمانی گفت: از 13 مهرماه تا به امروز، روزانه 135 نفر به کووید 19 مبتلا شده اند.  وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون، 9 هزار و 447 نفر مبتلای قطعی به کووید 19 در استان شناسایی شده اند که از این تعداد 3 هزار و 914 نفر بستری و 5 هزار و 533 نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سن مبتلایان به کرونا افزود: میانگین سنی مبتلایان قطعی بستری شده 56 سال و میانگین سنی مبتلایان فوت شده 71 سال بوده است. دکتر سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر 360 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 82 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به وضعیت شهرستان های استان گفت: در شهرستان میبد در مقایسه با ابتدای مهرماه تعداد بیماران سه برابر شده است و زنگ خطر را در این شهرستان به صدا دراورده است.  دکتر سلمانی با اشاره به تعداد فوتی های مبتلا به کرونا در شهرستان ابرکوه ادامه داد: تعداد مبتلایان در این شهرستان  نیز افزایش یافته است به طوری که این شهرستان با کمبود تخت مواجه شده و در برخی موارد بیماران به سایر مراکز درمانی اعزام می شوند.

 وی یاداور شد: هم چنین وضعیت شهرستان های خاتم و تفت نیز بحرانی است. دکتر سلمانی با بیان این که سیل ابتلا در خانه ها و دورهمی های خانوادگی رخ می دهد تاکید کرد: همشهریان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان همچنان در خانه بمانند و در صورت نیاز به حضور در اجتماعات شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا