فرماندار مهریز گفت: خیر نیکوکاری برای ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی این شهرستان چهار هزارمترمربع زمین مناسب اهدا کرد.

یزدفردا: رضا زارع زاده مهریزی با اشاره اینکه یکی از مطالبات مردم و بیمه‌شدگان، ساخت درمانگاه است افزود: سازمان تامین اجتماعی برای ساخت این مجموعه موافقت کرد.

وی ادامه داد: زمان شروع عملیات اجرایی این طرح مهم با هماهنگی سایر مجموعه‌های اداری در اولین فرصت بنحو مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود و انجام آن نقش مهمی در تامین درمان بیمه‌شدگان دارد.

تاکنون شهروندان مهریز با اشاره به اینکه به رغم پرداخت حق بیمه هم‌اکنون فقط یک درمانگاه با فضای محدود و غیراستاندارد در شهرستان فعالیت دارد بر پیگیری ساخت درمانگاه اختصاصی تامین اجتماعی تاکید کردند.

هم‌اکنون درمانگاه تامین اجتماعی و ساختمان اداری آن در شهرستان در یک مکان قرار دارد و همین امر خدمات‌رسانی به مراجعه کنندگان و بیمه‌شدکان را با مشکل جدی مواجه کرده است .

در این خصوص طی سال‌های گذشته بارها بیمه‌شدگان با تهیه و ارسال نامه، طومار و مراجعات مکرر حضوری به مسوولان امر برای جدا کردن این  ۲ بخش اقدام کردند که هنوز هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفته است .

رییس درمانگاه تامین اجتماعی مهریز در چهارم مردادماه امسال به ایرنا گفته بود: اساسی‌ترین مشکلی که مانع ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیمه شدگان می‌شود کمبود مکان مناسب است که برای حل آن باید اقدام عاجل صورت گیرد.

دکتر میترا پژوفر افزود: هم‌اکنون به رغم محدودیت مکان و فضا طبق مقررات با همکاری جدی کادر درمانی و پزشکی به بیمه شدگان و شهروندان خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود ولی اگر مکان مناسب بود بهتر می‌توان در خدمت مردم بود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل موجود تاکنون جلسه و پیگیری‌های خوبی در استان و شهرستان با همت و همراهی مسوولان صورت گرفته و امیدواریم بتوان به تمامی مطالبات و نیاز درمانی بیمه شدگان پاسخ داد. 

۲  هزار کارگاه در مهریز  فعال است که نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام می‌کنند.

هم‌اکنون  ۸۴ درصد جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان زیر پوشش این بیمه قرار دارند و سالانه بر اساس مقررات  از مزایای مختلف آن استفاده می‌کنند.

در حال حاضر یک باب بیمارستان در مهریز دایر است.     

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا