سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ورود به فصل سرما را عامل افزایش بیماران کرونایی دانست و در مورد وضعیت مبتلایان استان گفت: میانگین سنی افراد مشکوک به کرونای یزد ۵۶ سال است که از آنها نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

یزدفردا: دکتر «ابراهیم سلمانی» با اشاره به بستری ۳۲۶ نفر در بیمارستان‌های استان براساس آمارهای روز گذشته، اظهار کرد: میانگین سنی این افراد ۵۶ سال است که برخی نیز دارای بیمارهایی زمینه‌ای بوده‌اند.

وی افزود: ۷۱ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ورود به فصل سرما را موثر در افزایش آمار بیماران کرونایی دانست و گفت: تهویه‌ منازل به دنبال سرد شدن هوا بسیار کاهش یافته و از طرفی متاسفانه رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی را از سوی برخی از مردم شاهد نیستیم.

وی با تاکید بر الزام پوشیدن ماسک از سوی مردم، اظهار کرد: علاوه بر پوشیدن ماسک، مردم باید فاصله ۱.۵ تا ۲ متری را به خصوص در فضاهای بسته رعایت کنند و از رفت و آمدهای خانوادگی و درون شهری همانند رفت و آمدهای برون شهری پرهیز کنند.

سلمانی نسبت به انجام اقدامات غیرضروری نیز هشدار داد و گفت: مردم از حضور در اماکن با ریسک بالا، حضور در تجمعات و انجام اقدامات غیرضروری مانند حضور در آرایشگاه‌ها بپرهیزند و در هنگام مراجعه به صنوفی مانند نانوایی‌ و میوه‌فروشی حتما از ماسک استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا