مدیرکل بهزیستی استان یزد از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد.

یزدفردا: علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن در استان، گفت: تاکنون ۶۳۴ نفر از مقیمان این مراکز واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند و مابقی درحال انجام است.

او افزود: در حال حاضر حدود ۸۷۳۴ نفر سالمند دارای پرونده توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که از خدمات ۳۳ مرکز توانبخشی به صورت شبانه روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل، کمک‌های مستمر، تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، خدمات مناسب سازی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص اقدامات بهزیستی از ابتدای شروع کرونا، گفت: با شیوع کرونا اولین بخشنامه‌ها برای مقابله با کرونا از سوی بهزیستی کشور صادر شد و استان یزد طبق این بخشنامه و دستورالعمل های بهداشتی تعریف شده کلیه مراکز شبانه روزی قرنطینه نمود.

او افزود: در پیک اول کرونا کلیه ورود و خروج به مراکز بهزیستی و به دنبال آن نیز مرخصی و بازدید‌ها را به مراکز ممنوع کردیم و شیفت‌های پرسنل مراکز به صورت یک هفته‌ای درآوردیم و از پذیرش مددجوی جدید خودداری شد.

عطابخش ادامه داد: در حال حاضر اگرچه شیفت‌های یک هفته‌ای برداشته شده است، اما همچنان دستورالعمل های بهداشتی اجرا می‌شود و کلیه مقیمان و پرسنل روزانه تب سنجی می‌شوند و در صورت شناسایی موردی مشکوک به کرونا سریعا اتاق‌های مشخص شده قرنطینه می‌شوند.

او در خصوص هزینه درمان مددجویان بهزیستی مبتلا به کرونا، گفت: تمامی مددجویان بهزیستی بیمه سلامت هستند و هزینه درمان آن‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اجرای طرح توانمنـدسازی سالمندان به همت بهزیستی، گفت: طرح توانمنـدسازی شامل طیفی از مداخلات و خـدمات است که به فرد سالمند با کمترین سـطح مشارکت، کمک می‌کند تا در پایان فرآینـد توانمنـدسازی، توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل نماید.

او خاطرنشان کرد: در طرح توانمندسازی، سالمند سـطحی از مشارکت را که متناسب با سـطح عملکرد و محـدودیت‌های وی است را تجربه کرده تا بتوانـد حقوق فردی و اجتماعی خود را مطالبه نماید.

عطابخش با بیان اینکه سال ۹۹ تعداد ۱۳۰۰ نفر از افراد سالمند در ۱۹ استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند؛ اظهار داشت: خدمات ارائه شده در این طرح آموزشـی، خـدمات مبتنی برمطالبه گری، خدمات مبتنی بر تغییر نگرش و توانمند سازی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا