مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از احداث ۴۴ زمین چمن مصنوعی و تجهیز و راه اندازی بیش از ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در دو سال گذشته در سطح استان خبر داد.

یزدفردا: مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر، گفت: توسعه امکانات ورزشی و برگزاری طرح‌های ورزشی در روستا‌ها می‌تواند از مهاجرت آنان به شهر‌ها جلوگیری کند.

او با اشاره به تلاش دولت برای ارتقای زیرساخت‌های ورزشی در روستا‌ها با ایجاد خانه‌های ورزش روستایی، افزود: این خانه‌های ورزشی تاکنون نتیجه‌های بسیاری در روستا‌ها داشته و در صورت فعال بودن این خانه ها، در توسعه ورزش یک روستا و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان روستایی موثر خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته خانه‌های ورزش روستایی متعددی در سال‌های اخیر در روستا‌ها ایجاد شده است که در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ خانه ورزش روستایی را در سطح استان تجهیز و راه اندازی کردیم.

این مقام مسوول ادامه داد: ۴۴ زمین چمن مصنوعی روستایی نیز در سطح استان احداث شده است که از اقدامات ارزشمند بوده است.

او بیان داشت: احداث زمین‌های چمن مصنوعی و خانه‌های ورزش روستایی در مناطقی بوده که حتی یک متر فضای ورزشی نیز نداشتند و از داشتن حداقل‌های زیرساخت‌های ورزشی محروم بودند که با احداث این پروژه‌ها دارای فضای مناسب ورزشی شدند.

شریعتی با اشاره به اینکه راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی  به منظور عدالت اجتماعی و توجه به ورزش روستائیان و عشایر است،  خاطرنشان کرد: با راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی می‌توان مسابقات مختلف در قالب جام نوروز، جام رمضان، دهه مبارک فجر و دیگر مناسبت‌ها برگزار کرد و شاهد ایجاد شور و نشاط در بین روستائیان بود.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این خانه‌ها و رونق ورزش در روستاها، استعداد‌های ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی نیز بروز داده شوند و بتوانند در میادین مختلف لفتخار آفرین باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا