رئیس حوزه قضایی شهرستان بهاباد گفت: حفاظت از حقوق بيت المال مهمترین خط قرمز دستگاه قضا بوده و مسئله اي نيست كه به راحتي از كنار آن عبور كنیم و با افرادی که با سوء استفاده، این منابع را تصرف کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

یزدفردا: علیرضا ایزدی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بهاباد بیان داشت: دستگاه قضایی در جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، کاملا جدی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اينكه حفاظت از سرمايه هاي ملي در حوزه آب، خاك و منابع طبيعي از مهمترين وظايف شوراي حفظ حقوق بيت المال مي باشد اظهار داشت: براي پيشگيري از ايجاد زمينه تخلف در اين زمينه ها، هماهنگي و تعامل بين ارگان هاي ذي ربط ضروري بوده و از هیچ شخص و گروهی واهمه نداشته باشند و قبل از ورود خسارت و تضییع حقوق بیت‌المال، با ابزارهای قانونی که در اختیار دارند، وارد عمل شده و منتظر ورود دستگاه قضایی نباشند.

وی نگاه پیشگیرانه دستگاه قضا در حفظ حقوق بیت المال را راهگشا دانسته و تصریح کرد: دستگاه قضا در بحث تغییر کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی ورود قاطعانه ای داشته و جلوی بسیاری از دست‌اندازی‌ها را گرفته و با متخلفان نیز با تشکیل پرونده قضایی و صدور آرا قاطع، برخوردهای بدون اغماضی داشته است.

ایزدی افزود: یکی ار راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در بحث تغییر کاربری‌ها، صدور آراء به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی است.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور فرماندار و اعضای شورای شهر بهاباد تشکیل شد به پيشگيري از تصرف اراضي ملي، ساخت و ساز غير مجاز؛ قانوني بودن يا نبودن برخي تصرفات اراضي كشاورزي این شهرستان و فعاليت چند چاه كشاورزي غيرمجاز و برداشت آب از سفره هاي زيرزميني بحث و تبادل نظر و در این خصوص تصميماتي نيز اتخاذ گرديد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا