رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از اجرای مانور حریق مراتع به همت ستاد مدیریت بحران اردکان و با حضور همه دستگاه‌های خدمت رسان در این مانور خبر داد.

یزدفردا: جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: مانور اطفای حریق ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان بدون اطلاع قبلی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، تحت عنوان حریق گسترده مراتع طبیعی به اعضا اعلام و میزان آمادگی دستگاه‌های ذی ربط در مواقع بحران آتش‌سوزی مورد ارزیابی قرار گرفت.

کمال آبادی با بیان اینکه دو تیم از هلال احمر شهرستان با یک دستگاه خودرو حاوی تجهیزات نجات و یک دستگاه آمبولانس در این مانور حضور داشتند، افزود: این مانور با هدف زمان سنجی، تمرین و آموزش اقدامات و عملیات لازم در هنگام اطفا حریق در شهرستان اردکان برگزار شد و با اقدام به موقع و تلاش مأموران و نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های مرتبط و... آتش در این منطقه کنترل شد.

او بیان کرد: عوامل امدادی هلال احمر ۳۸ دقیقه بعد از اعلام حریق به محل حادثه رسیدند و با توجه به اینکه این مانور در خارج از منطقه شهری در محور اردکان چوپانان برگزار شد از حیث زمان (با توجه به فراخوان نیرو‌ها و هماهنگی و اعزام به منطقه) بسیار مطلوب ارزیابی شد.

کمال آبادی گفت: از دیگر اهداف مهم این طرح بررسی نقاط قوت و ضعف ناشی از اینگونه حوادث با استفاده از آموزش‌های لازم و رعایت نکات ایمنی و نحوه بکارگیری تجهیزات بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا