معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلای منجر به بستری در میان کارگران مشاهده نشده است و فقط پنج محل اسکان تعطیل شده است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه ستاد مقابله با کرونا که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد، آمار کل مبتلایان در رفسنجان را ۱۷۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۴۶۷ نفر بستری و ۷۲ نفر فوت شده اند که متأسفانه بدلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعداد آمار بستری روزانه از 10 نفر به 27 نفر رسیده است.

دکتر نخعی با ابراز نگرانی از بروز محدودیت در تخت و پرسنل درمانی، از ابتلای 140 نفر از پرسنل بهداشت و درمان به کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه در ماه محرم آمارها کمترین ابتلای به کرونا را نشان داد و در تاسوعا و عاشورا اصلا مبتلا نداشتیم.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از مدارس و کارگاه های فراوری پسته در فصل برداشت، اظهار کرد: وضعیت تمام کارگران فصلی در حال رصد است؛ تاکنون هیچ مورد ابتلای منجر به بستری در میان کارگران مشاهده نشده است؛ ضمن اینکه پنج محل اسکان نیز تعطیل شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک اجباری است، تصریح کرد: زمانی که آمار به زیر ۱۰ نفر رسید، مشارکت مردم بالای۸۰ درصد بود اما در حال حاضر که دچار انفجار کرونا شده ایم، مشارکت مردم به پایین تر از۵۰ درصد رسیده است.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا