رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت : در۶ ماهه نخست امسال با پرداخت ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان و نیازمندان زیرپوشش زمینه اشتغال ۱۳۱ نفر آنها در بازار کار فراهم شده است.

 یزدفردا: کاظم چاکرالحسینی افزود: این تعداد اشتغال با پرداخت  تسهیلات قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد و بانک‌های عامل به مجریان طرح های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی فراهم شد.

وی همچنین اظهار کرد: ۱۳۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح‌های خوداشتغالی در انتظار دریافت ۶۰ میلیارد ریال وام از بانک‌های عامل هستند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ها به همکاری ویژه بانک‌های عامل نیاز هست و  با پرداخت این مبلغ  زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر فراهم می شود .

اشتغال ۳۲۰ نفر از مددجویان در سال جاری

رییس کمیته امداد ابرکوه بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان در سال های گذشته ارایه شد و این همکاری و آموزش ها نیز همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل مدیران واحدهای صنعتی شهرستان تعدادی از مددجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان مشغول به کار شدند.

چاکرالحسینی ادامه داد: امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت که  این میزان وام در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی در اختیار ۳۰۰ نفر قرار می گیرد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح های نیمه تمام و جدید  زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر از مددجویان فراهم می شود.

۵۰۰ میلیون ریال سقف پرداخت تسهیلات

این مسوول اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال امکان پذیر است که توسط بانک‌های عامل طبق مقررات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش از اولویت های کاری این نهاد است ، خاطرنشان کرد: خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشند.

این مسوول تصریح کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی به ۲۵۰ نفر پرداخت شد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح ها زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر فراهم  شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا