رنجبر گفت: صادرات محصول ارزشمند خرما و فرآورده های آن در دستور کار قرار دارد و تاکنون نیز بخشی از محصولات به عراق صادر شده است.

یزدفردا: ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق گفت: فرآورده های خرمای شهرستان بافق در کل کشور توزیع می شود، اما بیشتر در شهرهای سردسیر مثل تبریز، ارومیه مورد استقبال قرار گرفته است. البته  صادرات این محصول ارزشمند  نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون نیز بخشی از محصولات به عراق صادر شده است.

وی افزود: ظرفیت ها هنوز تکمیل نشده چنانچه سرمایه گذاران با بازارهای جهانی مثل روسیه ارتباط بگیرند خیلی ظرفیت مفهومی پیدا نمی‎کند و هر‌چه کارگاه فرآوری خرما ایجاد شود باز هم صرفه اقتصادی خواهد داشت. البته شرایط تحریم کمی کار را با مشکل روبرو خواهد کرد.

رئیس اداره صمت بافق در خصوص میزان آورده و سود حاصل از این صنعت نیز اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده دوره بازگشت سرمایه در این حوزه حدود ۳۰ ماه و نرخ بازده داخلی(IRR) پروژه های این‎چنینی نیز تقریبا ۲۶ درصد است.

رنجبر در خصوص برنامه این اداره برای توسعه صنعت خرما در شهرستان گفت: به رغم احداث ۲ کارگاه تولیدی در شهرستان همچنان استعداد برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد و سرمایه گذاران ضمن برخورداری از حمایت های تسهیلاتی می‎توانند با طیب خاطر در این حوزه وارد شوند.

وی تاکید کرد: شیره خرما، قند خرما، انواع شکلات های خرمایی که به شکل رول خرما در مرکز شکلات قرار می‎گیرد و هسته خرما هم به هیچ وجه دور ریختنی نخواهد بود.

وی بیان داشت: هم اکنون تنها یک کارگاه تولید شیره خرما مشغول به فعالیت بوده و یک کارگاه دیگر نیز در حال تکمیل است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا