فرماندار مهریز گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا نوعی مسوولیت اجتماعی است که شهروندان باید برای حفظ جان خود و دیگران به آن احترام بگذارند.

یزدفردا: رضا زارع زاده مهریزی شنبه‌شب در جلسه پیشگیری کرونای شهرستان افزود: راه اصلی مقابله با این ویروس، رعایت نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و داشتن فاصله‌گذاری اجتماعی است .

وی با بیان اینکه تاکنون توسط مسوولان بهداشت و درمان برای پیشگیری و معالجه بیماران اقدام‌های خوبی صورت گرفته ادامه داد: مردم باید در کنار مسوولان برای غلبه بر کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

این مسوول اظهار کرد: اگر همه مردم از دورهمی و برنامه‌های جمعی غیرضروری خودداری کنند و در استفاده از ماسک جدی باشند بخش زیادی از کار پیشگیری از ویروس محقق می‌شود.

زارع زاده مهریزی به اهمیت رعایت مقررات در سطح شهر به خصوص توسط کسبه و اصناف اشاره کرد و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آنها را را در شرایط خاص خواستار شد.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: به رغم اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز درصد زیادی از شهروندان به آن اهمیت نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نقش اصلی در پیشگری از  کرونا دارد و همه باید تابع قانون باشند .

وی اظهار کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و احترام به قانون برای پیشگیری از کرونا باید به یک فرهنگ غالب در بین عموم شهروندان تبدیل شود.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه مراکز تاریخی، فرهنگی و تفرجگاه‌های مهمی در شهرستان وجود دارد از مسوولان خواست در خصوص نحوه استفاده از آنها نظارت کنند.

به گفته محی‌الدینی، خیلی از افراد از این مکان‌ها که در طول هفته استفاده می‌کنند به رغم اهمیت موضوع نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک جدی نیستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: هر کاری در خصوص کرونا در منطقه صورت می‌گیرد باید با همکاری تمتمی مردم و از موازی‌کاری به جد پرهیز شود.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه موج سوم کرونا به خاطر همزمانی آن با فصل پاییز و زمستان نسبت به گذشته خطرناک‌تر است از مردم خواست دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: راه ابتدایی علاج پیشگری از کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است .

دکتر سید علیرضا پورمازار افزود: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را دقیق و طبق نظر ستاد ملی کرونا رعایت کنند بخش زیادی از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: برای موفقیت در پیشگیری از این ویروس کرونا نه تنها یک فرد و یک مجموعه که همراهی و همکاری اقشار مختلف و صنوف نیاز است و باید برای عبور از آن اقدام داشته باشیم .

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ۲۰ نفر در یک هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا