رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: یکی از مطالبات سالمندان در کنار جامعه معلولان برای تردد آسان و راحت، ایجاد فضای استاندارد و مناسب‌سازی محیط شهری و روستایی برای رفت و آمد آنهاست که باید برای رفع آن با همکاری دستگاه های مختلف اقدام شود.

یزدفردا: « رضا زارع میرک‌آباد» روز پنجشنبه به مناسبت هفته تکریم سالمندان ( نهم مهرماه ) افزود: سالمندان همانند دیگر شهروندان برای رفت و آمد راحت و انجام امور خود به فضای مناسب و امن نیاز دارند و باید زمینه تردد آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت موضوع هرچند تاکنون اقداماتی توسط برخی دستگاه‌ها برای رفت و آمد بدون دغدغه سالمندان در شهر و برخی مناطق روستایی این شهرستان انجام شده ولی به خاطر اهمیت موضوع کافی نیست.

این  مسوول اظهار کرد: یکی از مصادیق مهم حقوق شهروندی، ایجاد زمینه مناسب زندگی و رفت و آمد عموم مردم به خصوص سالمندان برای امور زندگی بدون نیاز به دیگران در شهر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

زارع میرک آباد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ورودی برخی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مکان‌های فرهنگی و تفریحی و برخی محل‌های دیگر در شهر به خوبی قابل دسترسی و استفاده سالمندان نیست و اقدام بهتری را می‌طلبد.

این مسوول به اقدامات این اداره در رسیدگی به امور سالمندان و رفع نیازهای آنها اشاره کرد و گفت: آسایشگاه سالمندان منطقه هم‌اکنون پذیرای ۱۵۰ نفر سالمند است که از امکانات بهداشتی و رفاهی استفاده می‌کنند.

زارع همچنین به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف برای رفاه سالمندان اشاره کرد و یادآور شد: برای ایجاد ایجاد فضاهای مناسب تفریحی و تامین رفاه این قشر به همکاری بخش‌خصوصی نیاز است .

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی جمعیت بالای ۶۰ سال جزو جمعیت سالمند محسوب می‌شوند که برابر این تعریف افراد ۶۰ تا ۷۵ سال، سالمند جوان، ۷۵ تا ۸۵ سال، سالمند میان‌سال و بالای ۸۵ سال، سالخورده یا پیر تلقی می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا