رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کشت خرمای رقم های کبکاب، پیارم و مضافتی با عملکرد و دانش خوب کشاورزان، آینده بسیار خوبی را نوید می‌دهد.

یزدفردا: سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان بافق گفت: نتایج مطلوب اصلاح نژاد و ارقام خرما در شهرستان بافق از تلاش و همت نخلداران بافقی حکایت دارد.

او افزود: خرمای رقم های کبکاب، پیارم و مضافتی با عملکرد و دانش خوب کشاورزان، آینده بسیار خوبی را نوید می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه صنایع تبدیلی خرما در قالب طرح‌های کوچک بسته بندی در بافق اجرا می‌شود، ادامه داد: کشاورزان بافقی درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کنند تا در استان در قالب واحد‌های بسته بندی به کشاورزان کمک شود.

سجادی پور تصریح کرد: از این طریق نخلداران می‌توانند سردخانه‌های کوچک را در کنار مزرعه خود ایجاد و پس از بسته بندی و نگهداری، در موقع مناسب به بازار عرضه کنند.

او بیان داشت: از مجموع سطح نخیلات این شهرستان، بیش از ۷۵۰ هکتار آن به کشت ارقام مرغوب و اصلاح شده و یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت خرما بومی اختصاص دارد.

سجادی پور اضافه کرد: قابلیت عملکرد محصول بومی آن دو تا سه تن در هکتار و رقم مرغوب و نمونه اصلاح شده پنج تا شش تن در هکتار است.

رفع موانع مجتمع گاوشیری و واحد پرورش شترمرغ بافق و ضرورت احداث کارخانه تولید خوراک دام در این شهرستان از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد قول پیگیری و مساعدت آن ها را داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا