رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه با تاکید بر ترویج فرهنگ شهادت ، گفت: برای شناخت بیشتر جوانان از شهدای والامقام دفاع مقدس، طی هفت سال اخیر بیش از سه هزار مورد متن شامل زندگینامه، وصیتنامه، خاطره و یاداشت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان در قالب ۲۰ جلد کتاب چاپ و منتشر شده است.

یزد فردا: مصطفی کریمی روز یکشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد خاطره امام خمینی (ره) و شهدا ، افزود: این تعداد عنوان کتاب با تیراژ حدود ۷۰ هزار نسخه تهیه شده است.

وی اظهارکرد: این کتاب‌ها با عنوان هایی مانند پژوهش در هشت سال دفاع مقدس، همگام با حماسه، سرداران سرو قامت ابرکوه، نمی از ایثار، شلیک نرم ، نقش مردم روستای مریم آباد در دفاع مقدس  عطر سنجد ، پنج کودک دلاور و مادرانه انتشار یافته است.

کریمی ادامه داد: این کتاب‌ها با همکاری مولفانی مانند محمدرضا بابایی، سید محمد آتشی و صدیقه عظیمی نیا از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و دیگر مولفان گردآوری ، چاپ و توزیع‌ شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه خاطرنشان کرد: از مجموع کتاب های منتشر شده  ۱۰ جلد آن به همت محمدرضا بابایی از پیشکستوتان دفاع مقدس و استاد دانشگاه، تالیف و به رشته تحریر درآمده است.

کتاب همگام با حماسه، نقش مردم ابرکوه در دفاع مقدس 

وی با قدردانی از مولفان کتاب های دفاع مقدس ادامه داد: شاخص ترین آثار انتشار یافته کتاب نقش مردم شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس با عنوان همگام با حماسه استکه  این کتاب در ۹۳۶ صفحه منتشر شده که ۲۸۰ صفحه آن حاوی عکس های رنگی رزمندگان و شهدای ابرکوه همراه با موضوعات مختلف دفاع مقدس است.

کریمی یادآور شد: شهدای ما با اطاعت از امام خمینی (ره) در میدان‌های جنگ حضور یافتند و جان خود را نثار کردند، اکنون مهمترین وظیفه ما عمل به وصایای و ادامه راه شهدا و حرکت در مسیر ولایت ‌فقیه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا