رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق گفت: هفته فرهنگ و هنر از ۱۸ مهر مصادف با روز بزرگداشت کمال الدین محمد وحشی بافقی آغاز می‌شود.

یزد فردا: حسین ارجمند، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق از ثبت هفته فرهنگ و هنر در تقویم سالیانه فرهنگی بافق خبر داد و گفت: این هفته از ۱۸ مهر مصادف با روز بزرگداشت کمال الدین محمد وحشی بافقی آغاز می‌شود.

او افزود: محوریت هفته فرهنگ و هنر مفاخر شهرستان هستند که گنجینه‌های معنوی و سرمایه‌های نمادین محسوب می‌شوند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ادامه داد: برای بهتر برگزار شدن برنامه‌ها نیازمند حمایت تمام مسئولان هستیم تا یک نگاه کاربردی نسبت به برگزاری این هفته داشته باشیم.

ارجمند مفاخری مانند وحشی بافقی، شیخ محمدتقی بافقی، محمدمفیدی بافقی، محمدتقی خان بافقی و سایر بزرگان را مایه فخر و مباهات شهرستان نامید و بیان داشت: در میان همه سرمایه‌های انسانی به شخصیت‌هایی می‌رسیم که نماد انسانی سرآمد و تاثیرگذارند که توانایی هدایت جامعه را دارند.

او شناساندن این چهره‌های ماندگار را امری ضروری دانست و ابراز داشت باید شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار جامعه را بشناسیم و مسیر آینده را بر اساس این شناخت تنظیم کنیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق تصریح کرد: جامعه‌ای که تاریخ خود را نشناسد نمی‌تواند آینده خود را بسازد و آشنایی با بزرگان و شخصیت‌های برجسته هر جامعه برای ساختن اینده ضروری است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا