رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: کمبود آب، نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغات جهت تغییر و اصلاح الگوی مصرف آب است.

یزد فردا: علی اکبر واعظ در دیدار با مدیر کل آب منطقه ای استان یزد اظهار داشت: استفاده از شیوه های نوین آبیاری، نحوه مکانیزه کشت و زراعت و گسترش پمپهای آب هوشمند برای چاه های کشاورزی و نظارت پیاپی و مستمر در خصوص پروانه های بهره برداری از چاه ها می تواند مثمر ثمر کاهش و کنترل مصرف آب گردد.

وی افزود: برخی از چاه ها نوع پروانه آنها برای علوفه کاری و یا دامداری است ولی به نحو دیگری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام قضائی با اشاره به احداث استخرها کشاورزی در منطقه، گفت: با توجه به برخی از حوادث ناگوار که در جریان استفاده از این استخرها رخ داده است باید برای مسئله حفاظ و موارد ایمنی این استخرها نیز چاره اندشی صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آب و مسئله کم آبی و خشکسالی، ابراز داشت: آب میراث آیندگان است و دستگاه قضایی نیز با متخلفان در حوزه آب های زیرزمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: انتقال غیرمجاز آب از چاه های کشاورزی به اراضی خارج از تحت شرب، از معضلات و دغدغه شهرستان است.

وی افزود: اداره آب منطقه ای باید با رصد چاه های کشاورزی، چاه هائی که مجوز ندارند و یا بیش از مجاز برداشت دارند را شناسائی کرده و مانع هدر رفت و مصرف بی رویه و غیر مجاز شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا