مدیرکل صدا و سیمای یزد گفت: فضای مجازی، تمام جریان‌ها و هنجارهای جهان قبل از خود را به چالش کشیده و سبک جدیدی را حاکمیت می‌کند.

یزد فردا: احمد پهلوانیان چهارشنبه شب در شورای فرهنگی عمومی ابرکوه افزود: امروز ، عصر رسانه است و در جهان کشوری موفق و قدرتمند است که فضای مجازی را دراختیار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کارزار سخت دیروز به کارزار رسانه در امروز مبدل شده و فضای مجازی دیگر رسانه نیست بلکه دنیای جدید است به بیان اهمیت فضای مجازی در شرایط امروز جامعه و راهکارهایی مناسب برای . بهره وری بیشتر از این مقوله پرداخت و خاطرنشان کرد: فضای مجازی تنها یک رسانه نیست و دنیایی است که رسانه برای اقناع افکار عمومی بکار گرفته می شود.

پهلوانیان با اشاره به اینکه در طول تاریخ پیچیده ترین و موثرترین و مهمترین اختراع بشر همین فضای مجازی است ، اضافه کرد: سیاستمداران، کشورها را درگیر خود می کند و آنها نیر تلاش می کنند فضای مجازی را در دست خود بگیرند.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه هم گفت: امروز اثر گذارترین عامل موثر در مقوله فرهنگ، فضای مجازی است که اگر چون حربه‌ای در دست زنگی مست افتاد ویرانگر و نابود کننده است .

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: اگر فضای مجازی توسط انصار صالح کاربری شود ، سازنده و نقش آفرین خواهد بود.

وی بابیان اینکه آموزش و یادگیری کاربری در فضای مجازی برای همه ما ضرورت دارد، اظهار کرد: ورود در فضای مجازی ، ورود به جهانی از اطلاعات و معلومات است؛ فضای مجازی نبض فرهنگ و اقتصاد را در دست دارد و پاشنه آشیل جامعه شده است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی اهمیتی دو چندان یافته و حتی در امر آموزش دانش آموزان وارد شده و این ابزار مهمترین وسیله فرهنگ سازی به شمار می رود.

فرماندار ابرکوه هم در این نشست گفت: به منظور پرداختن هرچه بهتر به فضای مجازی راه اندازی و تاسیس رادیو ابرکوه می تواند کارگشا باشد.

محمد کاظمی نسب  بابیان اینکه راه اندازی مرکزی برای تهیه و تولید خبر و محتوا نیز می تواند تا حدی نیاز شهرستان را بر طرف کند، افزود: ساختمان قدیم فرمانداری ابرکوه برای تاسیس رادیو ابرکوه مورد تایید کارشناسان صدا و سیما قرار گرفته است .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا