نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبیین اهمیت پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین موفقیت در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: عظمت این دو موفقیت نظام اسلامی هنوز به خوبی شناخته نشده است.

 

یزد فردا: آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌های استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: اگر چه گروه تروریستی داعش در اصل برای تضعیف جمهوری اسلامی و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه ایجاد شده بود اما دامنه جنایات آنان محدود به منطقه خاورمیانه نمی شد و سرکوب این گروه تروریستی که سردار شهید قاسم سلیمانی نقشی بی بدیل در این مهم داشت، بزرگترین خدمت به جامعه اروپا و همه کشورهای دنیا بود که از شر این گروه تروریستی در امان بمانند.

وی ادامه داد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و همچنین در جلوگیری از گسترش دامنه فعالیت گروه تروریستی داعش از موضوعاتی است که رسانه‌ها باید بیش از آنچه که در این خصوص مطرح شده به این موضوعات بپردازند.

آیت الله ناصری همچنین انقلاب اسلامی را عامل ایجاد خودباوری در بین کشورهای اسلامی دانست و گفت: در جنگ هشت روزه که حدود نیم قرن قبل میان اعراب و اسرائیل صورت گرفت و منجر به شکست چند کشور عرب از این رژیم جعلی و از دست رفتن بخشی از خاک این کشورها شد، نوعی سرخوردگی در میان جهان عرب در مقابل صهیونیست ها ایجاد کرد، اما جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با صهیونیست ها و مقاومت ملت فلسطین که همگی از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته، هیمنه رژیمی که ادعای برخورداری از تجهیزات نظامی پیشرفته را دارد، درهم شکست.

وی تصریح کرد: تمامی فشارهایی که این روزها بر کشور و ملت ایران تحمیل می شود به دلیل تغییرات گسترده‌ای است که پس از انقلاب در منطقه ایجاد شده و جبهه استکبار توان دیدن ایران مستقل را ندارد و باید این موضوعات به خوبی برای جامعه تبیین شود.

امام جمعه یزد همچنین در خصوص برخی مشکلات جامعه گفت: مشکلاتی مانند اختلاس ها و سوء استفاده هایی که از سوی برخی افراد اتفاق می افتد را نباید به پای انقلاب نوشت ، ریشه این گونه مشکلات در دنیاطلبی و زیاده خواهی برخی افراد است که متاسفانه زیان آن به جامعه می رسد و باید این گونه مسائل را مسئولان برطرف کنند.

آیت الله ناصری همچنین فضای مجازی را از بسترهایی دانست که دشمن از آن برای تضعیف باورهای مردم و تغییر ذائقه آنان سوء استفاده می کند و تصریح کرد: در این زمینه ما خوب عمل نکرده ایم و باید رسانه های کشور بیش از پیش در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

در این نشست برخی مدیران برخی رسانه های استان یزد ضمن اعلام گزارشی از عملکرد این حوزه ، دغدغه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و انتظارات مردم از مسئولان را تبیین کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا