رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: برای ماندگاری ارزش‌ها و سرمایه‌ عظیم دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه باید نسبت به احیای آنها و انتقال به جوانان اقدام شود.

یزد فردا: حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت خاطره شهیدان افزود: احیای درست لحظات آن دوران و تبیین در جامعه و برای آحاد مردم از تحریف توسط دشمن جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر با بهره‌گیری از رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مناسب نسبت به احیا و انتشار ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس با همکاری رزمندگان و پیگیری مسوولان اقدام نشود دشمن بر اساس اهداف خود آن را بیان می‌کند.

این مسوول با بیان اینکه تمامی لحظات هشت سال دفاع مقدس خاطره انگیز و درس‌آموز برای مردم و نسل‌های آینده است اظهار کرد: رمز و راز ماندگاری نظام اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان در گرو احیای سرمایه بزرگ آن دوران است .

نجم الهدی گفت: تهیه و تولید محتواهای فاخر و ارزشمند با استفاده از امکانات مناسب برای انتقال آن به خصوص در بین دانش‌آموزان و دانشجویان موضوع مهمی است که نباید از کنار آن گذشت .

وی به اهمیت احیای خاطرات و ثمرات دفاع مقدس با همکاری رزمندگان و بسیجیان اشاره کرد که باید در این خصوص با برنامه‌ریزی و جلب همکاری تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان اقدام موثر صورت گیرد .

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا