مدیر امور آبفای اردکان از اجرای عملیات حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال آب با هدف تفکیک آب شرب از سایر مصارف در این شهرستان خبر داد.

یزد فردا: «داوود مخلصی» گفت:  این طرح به طول دو هزار و ۲۶۰ متر در مسیر خیابان صدرآباد تا میدان آزادی و در ادامه از میدان کتاب تا میدان شهداء در حال اجراست.

وی با اشاره به کمبود آب با کیفیت مطلوب در ماه‌های گرم در شهرستان اردکان، اظهار کرد: درصدی از آب انتقالی با کیفیت بالا از طریق شبکه‌ی اجرا شده به ایستگاه‌های برداشت آب در سطح شهر انتقال داده می‌شود و شهروندان با مراجعه به این ایستگاه ها می توانند از آب شرب با کیفیت مطلوب‌تر بهره‌مند شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب اردکان خاطرنشان کرد: این عملیات با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در اقطار ۶۳ ، ۲۵۰ و ۳۱۵ میلی متر در حال اجراست و با اتمام آن، طول شبکه آب شیرین به ۱۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان یزد و مطالبات آبفای اردکان از شهرداری در حال انجام است.

مخلصی در پایان افزود: با توجه به محدودیت کمی و کیفی منابع آب در شهرستان اردکان و صرف هزینه‌های قابل ملاحظه جهت آب‌رسانی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های برداشت، ضروریست آب شرب این ایستگاه‌ها صرفاً جهت مصرف شرب استفاده شود و از مصرف در موارد غیر شرب و هدر رفت آن خودداری شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، در حال حاضر آب مصرفی شهروندان اردکان از طریق آب انتقالی، منابع داخلی و ۳۹ ایستگاه برداشت آب تامین می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا