فرماندار اردکان گفت: همان‌گونه که پیروزی در جنگ نظامی با مشارکت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس تحقق یافت، در حال حاضر با تقویت هم‌افزایی و ایجاد اعتماد روزافزون در میان آحاد مردم، موفقیت در جنگ اقتصادی نه تنها ممکن بلکه قطعی هم است.

یزد فردا: بهروز شهابی زاد به ‌مناسبت آغاز هفتۀ دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ۶ مهر) افزود: امروز، در کنار هم‌دلی، بیش از هرزمانی به پاسداشت و نکوداشت فرهنگ ایثار و ترویج روحیۀ از خودگذشتگی در راه آرمان‌های نظام اسلامی در برابر استکبارجهانی نیاز داریم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطرۀ شهدای هشت‌سال دفاع مقدس تاکید کرد که ما در برابر خضوع و خشوع همۀ جانبازان، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران عزیز و خانواده‌های معظم آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

شهابی زاد افزود: ۳۱ شهریور هرسال یادآور آغاز جنگ تحمیلی علیه نهال نوپای جمهوری اسلامی با دسیسۀ دشمنان نظام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در دفاع مقدس شاهد حماسه‌آفرینی و جانفشانی تعداد زیادی از جوانان، پیشکسوتان ، زنان و مردانی بود که اجازه ندادند یک‌وجب از خاک این دیار به دست دشمن بیفتد.

فرماندار اردکان تصریح کرد: ما از موفقیت سال‌های دفاع مقدس درس گرفته ایم تا با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تلاش مضاعف و ایثارگری در راه آرمان‌هایش به قله‌های پیشرفت و بی‌نیازی و خوداتکایی برسیم.

شهابی زاد با بیان اینکه امروز بیش از هرزمانی ایران اسلامی در حال دفاع و مقاومت و ایستادگی در برابر اسکتبار جهانی است، اظهار کرد: جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان و در صدر آن‌ها، آمریکا با هدف و خیال خام شکست مقاومت ملت پی‌ریزی شده و مردم ایران، هوشیارتر و توانمندتر از همیشه، راه سرافرازی در سایه مقاومت را برگزیده اند.

دیدار با خانواده های شهدا، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، ترویج کلاس های مجازی از سوی آموزش و پرورش در مورد فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، یادواره شهدا و تجلیل از پیشکسوتان مقاومت از جمله برنامه های این هفته است.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.   

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا