رئیس بنیادشهید گفت: تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تاپایان برنامه ششم توسعه باید استخدام دستگاه‌ها شوند.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۹ شهریورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: امروز اولین کنفرانس خبری را بعد از انتصاب خود داریم و امروز در رابطه با ۲ موضوع گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس توضیحاتی میدهیم.
معاون رئیس جمهور افزود: بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اتفاق بسیار بزرگی است که یاد و خاطره چهل سال مقاومت ملت غیور و استوار ما یاد می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا، جانبازان، خانواده شهدا و... یاد می‌شود گفت: اگر شهدا نبودند امروز هیچ اثری از آثار ارزش‌های اسلامی را نداشتیم.

او ادامه داد: امروز جامعه کادر درمانی ما از یک جایگاه ویژه برخوردار هستند و امروزه دارو و غذا را هم استکبار جهانی جزو تحریم‌ها آورده و دارو‌های جانبازان و بیماران تحریم است.

اوحدی بیان کرد: اعتقاد داریم قداست بنیاد از برکت جامعه ایثارگری است و در رویکردهای مدیریتی جدید اعتقاد داریم جامعه ایثارگری اسطوره های استواری و ... هستند.

او با بیان اینکه رویکرد ما مدیریت جهادی است گفت: اعتقاد داریم در بنیاد و شرکت های تابعه، باید شاهد انضباط مالی باشیم و در دوره جدید، بنیاد باید از یک فضای بنگاهداری خارج شود.

معاون رئیس جمهور افزود: در رویکردهای جدید استفاده از ظرفیت هایی مانند مجلس یازدهم در نظر است و حدود ۱۷۱ نماینده عضو فراکسیون ایثارگران مجلس هستند.

اوحدی بیان کرد: با هماهنگی که با مجموعه های دولت داشتیم، استفاده از این ظرفیت ها میتواند کمک خوبی به جامعه ایثارگری کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز نخبگان بسیار ارزشمندی را در بنیاد شهید داریم افزود: در این دوره راهبردهایی را مد نظر داریم.

او بیان کرد: تشکیل ۳ شورای بسیار مهم جزو راهبردهای بسیار مهم است و ۳ شورا راهبردی اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی را در بنیاد ایجاد کرده ایم.

اوحدی گفت: ۵ کمیته اجرایی مسکن، اشتغال، درمان، فرهنگی و لوایح نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز یک بازنگری جدی را در آیین نامه های قانون خدمات رسانی به جامعه ایثارگری داریم و در کمیته لوایح کار خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه ۵ مصوبه خیلی خوبی را در این ۱۰۰ روزه گرفته ایم گفت: اولین مصوبه این بود که کلیه مطالبات جامعه ایثارگری باید تا پایان سال پرداخت شود و در حال حاضر کلیه مطالبات پرداخت شده است.

اوحدی ادامه داد: مصوبه دیگر درباره بازنشستگی پیش از موعد همسران شهدا است که ۸ سال زودتر بازنشسته شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تامین زمین و مسکن برای جامعه ایثارگری از جمله مصوبات دیگر است.

او افزود: هر دولت زمانی که به دولت بعد واگذار شد، بدهی‌هایی را به دولت بعد منتقل کرده، اما امروزه این موضوع را نداریم و تمام بدهی‌های بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

معاون رییس جمهور گفت: امروز ۵ تفاهم نامه راهبردی و عملیاتی دیگر نیز به امضا رسیده است.

او بیان کرد: یکی از قوی‌ترین تفاهم نامه‌های ما با وزارت رفاه بود که موضوع آموزش رایگان در حوزه مهارت آفرینی، درمان و ... را داریم.

اوحدی گفت: تفاهم نامه‌ای هم با سازمان دیه امضا شده است و بر اساس این تفاهم نامه تا پایان سال زمینه آزادی بسیاری از افراد جامعه ایثارگری انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برنامه‌ای را با عنوان هر هفته یک استان در بنیاد داریم و در این ۱۰۰ روزه به ۱۱ استان سفر کرده‌ایم.

او ادامه داد: تفاهم نامه دوازدهم ما نیز در مزار سردار شهید سلیمانی با استاندار کرمان به امضا می‌رسد.

اوحدی بیان کرد: در این ۱۱ سفر، در حوزه مسکن ۴۲هزار مورد زمین برای تامین مسکن جامعه ایثارگری تامین شده است و افزایش بسیار زیادی داشته است.

او گفت: در حوزه اشتغال ۳۲ هزار مورد اشتغال را در این ۱۰۰ روزه تامین کرده ایم.

اوحدی بیان کرد: کارگروه مشترکی را در حوزه‌های مختلف داریم تا تفاهم نامه‌ها به تحقق برسند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ظرفیت‌های قانونی در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری وجود دارد و به جد پیگیر ظرفیت‌های قانونی هستیم.

او ادامه داد: تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تاپایان برنامه ششم توسعه باید استخدام دستگاه‌ها شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به بیماری کرونا هماهنگی خوبی با وزارت بهداشت صورت گرفته و قرار شد واکسن آنفولانزا به صورت رایگان توسط اورژانس کشور تزریق شود و عزیزان به درمانگاه‌ها مراجعه نکنند.

اوحدی درباره تبدیل وضعیت استخدامی شاغلان قراردادی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: هرگونه استخدامی که در بنیاد شهید است، حتما باید صرفا از جامعه ایثارگری باشد و این موضوع فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند .

معاون رئیس جمهور ادامه داد: درباه تبدیل وضعیت، بنیاد تابع بخشنامه‌ی سازمان امور استخدامی کشور است و افراد طبق بخش نامه مجلس تبدیل وضعیت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت بنیاد شهید از سهام بانک دی در بورس گفت: ۳ نفر از افراد حاضر در شورای راهبردی اقتصادی ایجاد شده در بنیاد، از صاحب نظران هستند و کمیته کارگروه بانکی را نیز در این شورا داریم و شاخص های بورس را بررسی می‌کنند.

اوحدی بیان کرد: وظیفه ما مقاوم سازی ارزش سهام شرکت های ما در مقابل تکانه های اقتصادی و ... هست و نگاه مقاوم سازی را داریم.

او افزود: نگاه به بورس باید دراز مدت و هوشمندانه باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ۷۶۰ هزار سهام دار ما از ایثارگران هستند و امروزه بانک دی در شرایط خوبی قرار گرفته است.

اوحدی گفت: در سال گذشته و امسال ۱۷۰۰ میلیارد تومان معوقات بیمه دی را داشتیم و در دوره هایی تصمیماتی گرفته شده است.

او گفت: امروز با تامین اعتباری که صورت گرفته شرایط بیمه دی ما مطلوب است و تلاش ویژه ای صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بالغ بر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری ما تحت پوشش بیمه تکمیلی دی هستند و خود را بازسازی می کنیم تا به روزهای خوب برگردیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا