مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تاکنون ۴۰۰ ورزشکار شهید رشته‌های مختلف ورزشی با همکاری هیات‌ها و نیروی مقاومت بسیج در شهرستان ها و روستاهای استان شنایایی شده اند که این کار فرهنگی و ارزشی ادامه دارد.

یزد فردا: مسعود شریعتی روز یکشنبه در آستانه هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور الی ۶ مهر) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد زندگی‌نامه ۲۰۰ شهید وزشکار جمع آوری و پایان یافته است .

وی با بیان اینکه سال گذشته زندگی‌نامه شهدای ورزشکار شهرستان یزد تهیه و چاپ شد، افزود: امسال در راستای برگزاری کنکره شهدای استان نسبت به چاپ زندگی‌نامه سایر شهیدان اقدام می‌شود.

این مسوول ورزشی  اظهار کرد: به مناسبت برگزاری هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی با همکاری تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد پیش‌بینی شده که برگزاری یادمان شهدا و ذکر خاطره به خصوص در فضای مجازی اهم آنهاست. 

شریعتی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به خصوص در حوزه ورزش را یکی از اهداف و کار مهم ذکر کرد که سالانه توسط هیات‌های مختلف ورزشی با همکاری بسیج ورزشکاران انجام می‌گیرد .

همچنین مسوول تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد گفت: تا پایان هفته دفاع مقدس ۲۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها، نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج  استان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمد مهدی نیکونژاد افزود: افتتاح خانه ورزش در ۴۰ روستا با همکاری اداره های ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات با بهره‌گیری از فضای مجازی و نمایشگاه دستاوردهای ورزش اهم آنهاست.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد ۲۹ شهریورماه جاری گفته بود: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دوران هشت سال دفاع مقدس چهار هزار برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی و تعداد کمی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

 سرتیپ رضا پورشمسی افزود: از این تعداد ۴۰ مورد آن شاخص است که شامل تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه ایمان و شهادت و تولید محتوا و نشر آن در فضای مجازی است و رویکرد اصلی تمامی ویژه برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس گسترش و فرهنگ‌سازی روحیه مدیریت جهادی و انقلابی در جامعه و بین مردم و مسوولان است که در قالب برنامه‌ها پیگیری می‌شود.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا