معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد گفت: نخستین کتاب‌های الکترونیک دانشگاه یزد در بازار چاپ و نشر دیجیتال عرضه شد.

یزد فردا:  ولی درهمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد گفت: بنا به اقتضای روند رو به گسترش بازار چاپ و نشر الکترونیک در جهان و ایران، دانشگاه یزد از سال ١٣٩٧ فعالیت‌های خود را برای اخذ مجوز چاپ الکترونیک کتاب شروع کرد.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ مذاکرات اولیه با موسسه کتابراه انجام و با نهایی شدن تفاهم‌نامه میان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یزد و مؤسسه کتابراه، امکان حضور آثار و کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات دانشگاه یزد در بازار نشر دیجیتال فراهم شد.

درهمی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۶ عنوان کتاب راهی بازار نشر الکترونیک شدند، اظهار داشت: در حال حاضر، امکان مشاهده و سفارش خرید این کتاب‌ها به صورت آنلاین با مراجعه مستقیم به وب سایت کتابراه فراهم شده و به زودی لینک مشاهده و سفارش خرید آنلاین کتاب‌ها از طریق وب سایت انتشارات دانشگاه یزد نیز در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد بیان کرد: یکی از برنامه‌های آینده اداره نظارت بر چاپ و نشر دانشگاه، فراهم‌کردن امکان درخواست سفارش خرید آنلاین برای نسخه‌های چاپ کاغذی کتاب‌هایی است که تا پیش از این از سوی انتشارات دانشگاه منتشر شده است.

دانشگاه یزد از زمان شروع به کار فعالیت‌های چاپ و نشر در این دانشگاه در سال ١٣۶٩ تاکنون، در طول سه دهه تعداد ٢۵٠ عنوان کتاب و در مجموع ۴٢١دوره چاپ را منتشر کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا