به مناسبت سالروز بزرگداشت شعرو ادب فارسی آئین شب شعر دیدار آشنا با حضورشاعران بهابادی درمحل باز سالن مجتمع فرهنگی هنری بهاباد برگزار شد .

یزد فردا: به مناسبت سالروز بزرگداشت شعروادب فارسی  وهمچنین گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهریار آئین «شب شعر دیدار آشنا» با حضورشاعران بهابادی درمحل باز سالن مجتمع فرهنگی هنری بهاباد برگزارشد .

مهدی اسماعیل زاده بهابادی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بهاباد دراین مراسم با گرامی داشت روز شعروادب فارسی ویاد استاد شهریارشاعر توانمند و بزرگ کشورمان اظهارداشت : در عصر حاضر کمتر کسی است که با شعر و ادب الفتی داشته باشد و شهریار را نشناسد . مقام ممتاز وی در شعر فارسی معاصر چنان است که استاد ملک الشعرای بهار او را شاعر بزرگی که نه تنها افتخار ایران بلکه افتخار عالم شرق است می داند و از وی به احترام یاد می کند.

وی تصریح کرد : در این وادی بسیار  بزرگانی بوده اند که هر یک نقشی اساسی، مهم و والا در ارتقاء فرهنگ کشور داشته اند و بر این اساس بزرگداشت هر یک از آنان به معنی گرامیداشت همه آنان و به مثابه ارج نهادن به هویت و فرهنگی است که این ادیبان را در دامان خود پرورده است.

سرپرست فرهنگ  وارشاد اسلامی بهاباد به بیان ویژگی های شعرشهریارپرداخت وگفت : بیان لطیف، ساده، روان و جذابیت کلام، ویژگی های شعر شهریار است. البته گاه در کنار بیان لطیف و ادیبانه، دیده می شود شاعر با شجاعت، پروایی از کاربرد اصطلاحات عامیانه ندارد و تصاویر زیبای کلامی را با جملات محاوره ای در می آمیزد و از اینکه ادیبان، سطح شعرش را نازل بپندارند نمی هراسد.

استاد شهریار، شناسنامه این سرزمین است

درادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد هم این روز را به شاعران واساتید شعروادب فارسی تبریک گفت وافزود : اشعار شاعران شهرستان به عنوان یک گنجینه باید نگهداری و محافظت و حتی چاپ شودتادردسترس عموم قرارگیرد

سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی دراین مراسم اظهارداشت : استاد شهریار از سخن‌ سرایان برجسته بود و روز ملی شعر و ادب به نام او زینت یافت و پژوهش در سخن شهریار، ادای دین اهالی فرهنگ و ادب نسبت به اوست.

وی با بیان اینکه استاد شهریار، شناسنامه این سرزمین  و یادآور شاعران بلند آوازه ای همچون فردوسی، حافظ و سعدی است افزود : شهریار در دوره معاصر نه‌ فقط در زبان فارسی بلکه در زبان ترکی آثار ماندگاری را خلق کردو درک دقیقی از تحولات پیرامون خود داشته است .

میرابوالقاسمی افزود: زبان وقتی اهمیت پیدا می‌کند که پشتوانه ادبی داشته باشد و به همین دلیل تمام شاعران و تمام کسانی که حتی مداح بودند و در برابر قدرت‌ها مداحی می‌کردند به زبان غنا بخشیدند. اگر امروز ما این گنجینه عظیم را نداشتیم زبانمان آن‌قدر مهم نبود. زبان علم اهمیت ویژه‌ای دارد اما آثار ادبی و هنری اهمیت خاص خودشان را دارند و به زبان معنای ویژه‌ای می دهند. 

گفتنی است دربخش دیگری از این مراسم هرکدام از شاعران بهابادی اشعارسروده شده خودرا با موضوع دفاع مقدس و استاد شهریار قرائت کردند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا