حجت الاسلام سالاری در یادداشتی با گرامیداشت روز شعر و ادبیات فارسی از نبود برنامه ای درخور شان مهدی آذریزدی و این روزها گلایه کرده است.

یزد فردا: حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی:27 شهریور روز درگذشت شهریار و روز شعر و ادبیات فارسی است. روز 25 شهریور برنامه سه شنبه های تکریم با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد.

تحت تاثیر روز 27 شهریور، شهید علی پرنیان برای تکریم انتخاب شد، چرا که برادر شهید، حجت الاسلام  والمسلمین مهدی پرنیان شاعری توانمند است.
این مراسم با حضورمجازی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از چهره ها و مقامات فرهنگی در مجتمع کربلا، سالن حسینیه شهدا برگزار شد.

ما در یزد شاعران توانمندی داریم که هریک دارای کارنامه ای درخشان اند. همه این ها در جای خود خوب است؛ اما من در این مراسم افسوس می خوردم که کاش برنامه ای هم برای روز هیجدهم تیرماه ترتیت داده بودیم که سالروز درگذشته پدر شعر و ادبیات کودک و نوجوان کشور، مهدی آذریزدی است.

این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 92 به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است. اگر چنین مراسمی در آن رو ترتیب داده بودیم از چند نویسنده یزدی هم دعوت می کردیم و از آذریزدی می گفتیم.

به گمان من او از شهدای گرانقدرما چیزی کم ندارد؛ چرا که در روایات آمده« مداد العلما، خیر من دما شهدا» یعنی آنچه خون شهدی در صدد انجام ان است، مداد نویسندگان متعهد مردمی همان کار را به شکلی بهتر و موثرتر انجام می دهد.
یعنی شهدا با خون خود فضایی را فراهم می آورند که کسانی مثل آذریزدی بتوانند برای تبلیغ خوبی ها قلم بزنند.

در روایات آمده « وقتی نویسنده ای درباره بزرگی که از دست رفته، بنویسد در واقع او را زنده کرده است».

امروزه اگر نویسندگان از شهدا نمی نوشتند یاد و راه آنها فراموش می شد. همان کار کردی که شعر و مرحوم شهریار داشته اند، مرحوم آذریزدی با داستان و قصه هایش داشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا