دبیر هیات ورزش‌های همگانی یزد گفت: با هدف گسترش و فرهنگ‌سازی رشته‌های مختلف ورزشی در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار ۱۴ فعالیت ابتکاری از سوی این تشکل در ۱۰ شهرستان استان آغاز شد .

یزد فردا: امین سامعی افزود: برگزاری جشنواره عکس همگانی، طرح همیار گروهی ،  مسابقات هیجانی هفت زنگ برای کودکان، توجه به ورزش سالمندان، کنترل دیابت  و هدایای ورزشی به زوج‌های جوان اهم برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها بر اساس شرایط خاص موجود با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و عمل به مقررات اجرا می‌شود، ادامه داد: بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار همکاری رسانه‌های گروهی در تمامی اقدام‌ها لحاظ شده است .

این مسوول اظهار کرد: اجرای جشنواره و مسابقه در فضای مجازی،  پویش آماده باش سراسری، طرح نذر ورزشی، برنامه آوای ورزش در همسایگی، برنامه کمک مومنانه و اجرای پویش میزکار ورزش با هدف ترغیب کارمندان به فعالیت و انجام ورزش روزانه جزو دیگر برنامه‌هاست .

سامعی گفت: برای همگانی کردن ورزش و تامین نشاط و سلامتی عموم شهروندان باید بخش‌خصوصی، خیران و صنایع به عنوان حامی مالی همکاری بیشتری با مسوولان و هیات‌های ورزشی به ویژه در امر فرهنگ‌سازی داشته باشند که تحقق آن از بسیاری مشکلات جسمی و روحی پیشگیری می‌کند.

همچنین نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان یزد ۲۷ شهریورماه جاری به ایرنا گفته بود: تاکنون از ۱۰ هزار و ۶۱۰ ورزشکاری که در رشته‌های مختلف ورزشی زیرپوشش این هیات بیمه و سازماندهی شده‌اند، ۹ هزار نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مائده سعیدی افزود: این تعداد ورزشکار در ۱۰ شهرستان استان به صورت مستمر در ۳۵ رشته اصلی و ۱۰۰ رشته فرعی به خصوص طناب‌زنی، یوگا، آمادگی جسمانی و مهارت‌های فردی و نمایشی فعالیت دارند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا